ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

AMD هفته آینده از یک کارت گرافیک قدرتمند در سری رادئون RX 6000 رونمایی می‌کند

AMD هفته آینده با برگزاری یک رویداد سخت افزاری از کارت گرافیک جدید و قدرتمند در سری رادئون RX 6000 رونمایی می‌کند. این رویداد در تاریخ ۱۳ اسفند برگزار خواهد شد. مانند سایر پردازنده‌های گرافیکی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۹

AMD هفته آینده با برگزاری یک رویداد سخت افزاری از کارت گرافیک جدید و قدرتمند در سری رادئون RX 6000 رونمایی می‌کند. این رویداد در تاریخ ۱۳ اسفند برگزار خواهد شد.

مانند سایر پردازنده‌های گرافیکی سری RX 6000 این مدل جدید هم از معماری RDNA 2 که شامل «رهگیری پرتو بی‌ درنگ بر پایه شتاب‌دهی سخت‌افزاری» و «نرخ سایه‌زنی متغیر» می‌شود استفاده خواهد کرد. بنابراین انتظار می‌رود سری 6700 عملکرد بهتری برای اجرای بازی‌های ویدیویی ارائه کند.

همچنین این موضوع در حالی از سوی AMD اعلام شد که پردازنده گرافیکی ارزان قیمت RTX 3060 انویدیا به تازگی فروش خود را در بین فروشندگان منتخب آغاز کرده بود. با این وجود AMD که رقیب سنتی انویدیا محسوب می‌شود اعلام کرد پردازنده RX 6700 در تاریخ ۳ مارس (۱۳ اسفند) به گیمرها ارائه خواهد شد. رویداد معرفی این پردازنده گرافیکی ساعت ۱۹:۳۰ برگزار خواهد شد. AMD پیش از این پردازنده گرافیکی مرجع را به نمایش گذاشته بود، که شبیه به رندرهای سال گذشته است.

AMD کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 6000 را در اواخر ماه اکتبر و با هدف رقابت مستقیم با کارت‌های گرافیک RTX 30 انویدیا معرفی و عرضه کرد. خانواده RX 6000 در حال حاضر از سه پردازنده گرافیکی تشکیل شده است: RX 6900 XT که پرچمدار این خانواده محسوب می‌شود، RX 6800 XT مهمترین عضو این خانواده و RX 6800 که با قیمت ۵۷۹ دلار مقرون به صرفه‌ترین گزینه این خانواده محسوب می‌شود.

با معرفی کارت گرافیک RX 6000، پیش‌بینی‌ می‌شود درست مثل سایر اعضای این خانواده، این کارت هم فروش سریع و قابل انتظاری را تجربه کند. همچنین AMD در ماه در ژانویه اعلام کرده بود که انتظار دارد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ تعداد بیشتری از کارت‌های RX 6000 خود را از طریق وب سایت به فروش برساند.

هرچند پیش از این اخبار و شایعاتی مبنی بر عرضه این کارت گرافیک در تاریخ ۱۸ مارس به گوش می‌رسید، باید منتظر معرفی رسمی این محصول از سوی AMD باشیم. هنوز تاریخ رسمی عرضه این کارت گرافیک اعلام نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rayanlap
    Rayanlap | ۸ اسفند ۱۳۹۹

    این AMD خیلی محصولات بصرفه ای رو میده

مطالب پیشنهادی