ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ZTE از اولین سیستم تشخیص چهره زیر نمایشگر رونمایی کرد

کمپانی چینی ZTE در رویداد MWC شانگهای برای اولین بار از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی زیر نمایشگر رونمایی کرد. این سیستم با افزایش چگالی پیکسل‌های پروژکتور، امکان تشخیص چهره سه بعدی را فراهم می‌کند. رویداد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

کمپانی چینی ZTE در رویداد MWC شانگهای برای اولین بار از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی زیر نمایشگر رونمایی کرد. این سیستم با افزایش چگالی پیکسل‌های پروژکتور، امکان تشخیص چهره سه بعدی را فراهم می‌کند.

رویداد MWC شانگهای از تاریخ ۲۳ تا ۲۵ فوریه برگزار می‌شود. همچنین بسیاری از کمپانی‌های تولید کننده‌‌ی موبایل، محصولات جدید خود را برای اولین بار در این رویداد معرفی می‌کنند. شرکت ZTE در جریان این رویداد نسخه جدیدی از فناوری دوربین زیر نمایشگر خود را معرفی کرد. این فناوری می‌تواند برای پرداخت‌های گوشی، مدل‌سازی سه بعدی، واقعیت افزوده، امنیت و سایر برنامه ها مورد استفاده قرار گیرد.

تشخیص چهره

یکی از مشکلات فناوری دوربین زیر نمایشگر این است که نور باید از شکاف‌های بین نمایشگر گوشی عبور کند تا به سنسورهای دوربین برسد. ZTE برای جبران کاهش نور ورودی، چگالی پیکسلی پروژکتور زیر صفحه را ده برابر افزایش داده است. همچنین برای اینکه آن بخش از نمایشگر با بقیه صفحه یکدست‌ به نظر برسد، تراکم پیکسل قسمت روی دوربین را از 200ppi به 400ppi رسانده و نرخ تازه سازی پنل نمایشگر را به ۱۲۰ هرتز افزایش داده است.

در گزارش‌ها عنوان شد که ZTE برای دستیابی به این فناوری با شرکت فناوری Guangjian که در شنژن مستقر شده، همکاری می‌کند. بنابر ادعای این شرکت، تایید اعتبار پرداخت از طریق گوشی در این سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی از امنیت کافی برخوردار است. همچنین این سیستم از مدل‌سازی سه بعدی، سلفی‌های واقعیت افزوده و قابلیت‌های دیگری پشتیبانی خواهد کرد.

تشخیص چهره

زمان عرضه این فناوری و اینکه چه گوشی‌هایی از این فناوری استفاده خواهند کرد هنوز اعلام نشده، اما شایعات حاکی از آن است که این فناوری در گوشی Axon 30 Pro استفاده خواهد شد. شاید در حال حاضر این فناوری در بهترین وضعیت خود قرار ندارد اما می‌تواند راه را برای استفاده سایر گوشی‌ها هموار کند. سامسونگ هم به تازگی از تولید فناوری دوربین زیرنمایشگر خبر داد که به نظر می‌رسد شاهد گوشی جدیدی با این فناوری باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی