ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی از نسخه 4G موبایل P40 رونمایی کرد

هواوی تقریبا یک سال پس از معرفی پرچمدارهای سری P از نسخه 4G موبایل P40 رونمایی کرد که از نظر ظاهری تفاوتی با نسخه 5G ندارد. هواوی پس از معرفی ۳ عضو اصلی سری P40 در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۵

هواوی تقریبا یک سال پس از معرفی پرچمدارهای سری P از نسخه 4G موبایل P40 رونمایی کرد که از نظر ظاهری تفاوتی با نسخه 5G ندارد.

هواوی پس از معرفی ۳ عضو اصلی سری P40 در فروردین امسال به مرور از نسخه‌های دیگری در این سری رونمایی کرده که پسوند لایت را می‌کشند؛ اینبار اما بی سر و صدا سراغ معرفی نسخه 4G موبایل P40 رفته است. این گوشی از نظر ظاهری و سخت‌افزاری تفاوت خاصی با P40 5G ندارد و تفاوت اصلی آنها به چیپست برمی‌گردد.

گوشی P40 4G به چیپست کرین ۹۹۰ 4G در کنار ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. از طریق اسلات NM می‌توان حافظه ذخیره سازی را افزایش داد. این گوشی نمایشگر ۶.۱ اینچی اولد با رزولوشن +1080p و نرخ رفرش ۶۰ هرتز دارد.

در پنل پشتی P40 4G دوربین سه‌گانه‌ای قرار گرفته که نقش اصلی را در آن سنسور ۵۰ مگاپیکسلی 1/1.28 اینچی از نوع RYYB بر عهده دارد که پشت لنزی با ضریب اف ۱.۹ قرار گرفته و قابلیت فوکوس خودکار قرار دارد. در کنار این سنسور قدرتمند دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابری و دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند.

درون حفره کپسولی نمایشگر دوربین ۳۲ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۲ تعبیه شده که توانایی فیلمبرداری 4K با نرخ ۶۰ فریم را دارد. در کنار دوربین سلفی، سنسورهای نور و مجاورت و همچنین دوربین عمق سنج TOF قرار گرفته که امکان فیس آنلاک را فراهم می‌سازد.

ظرفیت باتری این گوشی هم ۳۸۰۰ میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده و از شارژ وایرلس نیز بی بهره است اما از شارژ سریع سیمی ۲۲.۵ واتی پشتیبانی می‌کند. هواوی گوشی جدیدش را با رابط کاربری EMUI 10.1 بر پایه اندروید ۱۰ عرضه می‌کند اما خبری از سرویس‌ها و اپ‌های گوگل در آن نیست و در عوض با اپ‌گالری به دست کاربران می‌رسد.

هواوی قیمت ۵۲۵ دلاری را برای P40 4G در نظر گرفته که تقریبا ۷۷ دلار از نسخه 5G ارزانتر تمام می‌شود. این موبایل در رنگ‌های نقره‌ای و آبی تیره روانه بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ahmd
    Ahmd | ۹ اسفند ۱۳۹۹

    چیپ ۷ نانومتریه نه ۵ ?

  • Hasan Hurricane
    Hasan Hurricane | ۸ اسفند ۱۳۹۹

    لطفاً تیتر رو اصلاح کنید فکر کنم 5G منظورتونه

    • کوروش کبیر
      کوروش کبیر | ۹ اسفند ۱۳۹۹

      نه تیتر درسته این نسخه ارزانتر 5Gاست که سال قبل معرفی شده بود

مطالب پیشنهادی