ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتور اسپرت

بازگشت فراری به مسابقات لمانز از سال 2023

فراری به طور رسمی اعلام کرده است که در کلاس جدید مسابقات 24 ساعته لمانز حاضر خواهد شد. اتفاقی تاریخی که می‌تواند سرآغار فصلی تازه در این رقابت های افسانه‌ای باشد. پس از تغییر قوانین ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

فراری به طور رسمی اعلام کرده است که در کلاس جدید مسابقات 24 ساعته لمانز حاضر خواهد شد. اتفاقی تاریخی که می‌تواند سرآغار فصلی تازه در این رقابت های افسانه‌ای باشد.

پس از تغییر قوانین در مسابقات استقامت موسوم به WEC و حذف کلاس های LMP شرکت های خودروساز جدیدی تصمیم به حضور در این مسابقات گرفته‌اند. با توجه به قوانین جدید رده بالاترین خودروهای حاضر در مسابقات مربوط به کلاس LMH یا همان «لمانز هایپرکار» خواهد بود.

فراری هنوز مشخصات دقیق فنی و تیمی خود را منتشر نکرده است اما می‌دانیم که حضور خود را به فصل 2023 موکول کرده است.

در سالهای گذشته فراری در کلاس خودروهای شهری موسوم به GTE محدود کرده بود و آخرین باری که در بالاترین رده مسابقات استقامت ظاهر شده بود به سال 1973 میلادی باز می‌گردد.

همچنین آخرین پیروزی این شرکت در مسابقات لمانز به سال 1965 میلادی با خودروی تاریخی 250LM باز می‌گردد. در سالهای بعد از این تاریخ فراری وارد یک رقابت سنگین با فورد GT شد و پس از شکست از این خودرو دیگر در رده های بالا حضور پیدا نکرد.

فراری در سالهای گذشته تنها در رقابت های فرمول 1 شرکت کرده است و کمتر علاقه‌ای به حضور در دیگر رقابت های موتوراسپرت نشان داده است.

با این وجود پس از تغییر قوانین و کاهش هزینه های شرکت در بالاترین رده مسابقات استقامت و حضور دیگر رقبا از جمله پورشه، پژو، تویوتا، آستون مارتین و...فراری نیز علاقه مند به حضور در این رقابت ها با قوای محرکه هیبریدی جدید خود خواهند شد.

با اعلام این خبر شور و نشاط جدیدی در بین علاقه مندان این سری از مسابقات ایجاد شده است و از همین حالا همگان منتظر یک سری رقابت داغ و مهیج در این سری مسابقات هستند. در حال حاضر تویوتا و پژو اولین کانسپت های خود را به نمایش گذاشته اند و آستون مارتین نیز در حال کار بر روی خودروی خود برای شرکت در این مسابقات است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۸ اسفند ۱۳۹۹

    مثل همیشه پر قدرت ظاهر شو

مطالب پیشنهادی