ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رندرهای آی‌مک جدید از طراحی شبیه به نمایشگر Pro XDR خبر می‌دهد

به گفته برخی منابع اپل قصد دارد در نیمه دوم سال جاری از مدل‌های جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو با نمایشگر‌های دارای نور پس‌زمینه Mini-LED رونمایی کند. همچنین رندرهایی از آی‌مک بعدی هم منتشر شده که ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

به گفته برخی منابع اپل قصد دارد در نیمه دوم سال جاری از مدل‌های جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو با نمایشگر‌های دارای نور پس‌زمینه Mini-LED رونمایی کند. همچنین رندرهایی از آی‌مک بعدی هم منتشر شده که از طراحی شبیه به نمایشگر Pro XDR خبر می‌دهد

در این گزارش عنوان شده است که شرکت تایوانی «Radiant Opto-Electronics» تامین کننده انحصاری نور پس‌زمینه Mini-LED خواهد بود و شرکت کوئنتا کامپیوتر مونتاژ نهایی این لپ‌تاپ را به عهده خواهد داشت.

این گزارش بر پایه داده‌های ارائه شده توسط تحلیلگر مشهور اپل «مینگ-چی کو» عنوان می‌کند که مدل‌های جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو در نیمه دوم سال جاری با نمایشگرهای روشن‌تر Mini-LED و تراشه‌های سیلیکون اپل به بازار عرضه خواهند شد. این لپ‌تاپ از طراحی جدیدی در قسمت بالا و پایین لبه تخت خود برخوردار خواهد بود و دارای پورت HDMI، کارت خوان SD و شارژ کلاسیک MagSafe با کابل برق مغناطیسی خواهد بود. همچنین در این مدل به جای تاچ بار از برخی کلید‌های فیزیکی استفاده شده است.

مک بوک پرو

همانطور که مک بوک پرو ۱۶ اینچی در سال ۲۰۱۹ جایگزین نسخه ۱۵ اینچی شد، مدل ۱۴ اینچی این محصول هم احتمالا جایگزین مک بوک پرو ۱۳ اینچی که مبتنی بر اینتل است خواهد شد. همچنین با وجود حاشیه‌های باریک‌تر در اطراف صفحه نمایش مک بوک پرو ۱۴ اینچی به نظر می‌رسد شاهد نمایشگر بزرگتری نسبت به مدل ۱۳ اینچی باشیم.

اگر تمام اخبار و شایعات مربوط به این لپ‌تاپ صحت داشته باشد، احتمالا شاهد یک تغییر اساسی و قابل توجه در لپ‌تاپ‌های مک بوک پرو خواهیم بود. همچنین با توجه به عملکرد چشمگیر تراشه M1 در محصولات سطح پایین مانند مک بوک ایر و مدل پایه ۱۳ اینچی مک بوک پرو، انتظارات زیادی در رابطه با نسل جدید تراشه سیلیکون اپل وجود دارد.

مک بوک پرو

مک بوک پرو از سال ۲۰۱۶ فقط به پورت‌های تاندربولت و جک هدفون مجهز شده و مصرف‌کنندگان برای دسترسی به پورت HDMI، کارت خوان SD، پورت های USB-A و سایر اتصالات مجبور به خرید دانگل‌های دیگر هستند. بسیاری از مصرف‌کنندگان پیش از این نسبت به رویه اپل انتقاد کردند و از این محصول به عنوان «جهنم دانگل» یاد کردند. حالا به نظر می‌رسد اپل قصد دارد با وارد کردن مجدد این درگاه‌ها به نسل جدید مک‌ بوک پرو از موضع خود عقب نشینی کند. پیش از این «مارک گورمن» از شرکت بلومبرگ بسیاری از جزئیات ارائه شده را تایید کرده. همچنین او اولین کسی بود که به بازگشت کارت خوان SD در این لپ‌تاپ‌ها اشاره کرده بود.

 

اپل علاوه بر مک بوک پرو جدید، در حال کار بر روی نسخه جدیدی از آی‌مک است. طبق رندرهایی که از این نسخه ارائه شده، این محصول در پنج رنگ سفید، سیاه، سبز، آبی و صورتی عرضه خواهد شد. هنوز جزئیات و تاریخ عرضه آی‌مک جدید به صورت رسمی اعلام نشده اما انتظار می‌رود این محصول که از پردازنده‌های اختصاصی ARM بهره می‌برد تا پایان سال جاری عرضه شود.

مک بوک پرو
رندرهای ارائه شده از iMac جدید اپل

هنوز دقیقاً مشخص نیست که اپل چه زمانی مدل‌های جدید مک بوک پرو را معرفی می‌کند اما با توجه به شایعات ممکن است در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ شاهد معرفی این محصول باشیم. انتظار می‌رود مدل‌های جدید مک بوک پرو در ماه ژوئن معرفی و سپس در ماه ژوئیه به بازار عرضه شوند.

رندرهای ارائه شده از iMac جدید اپل

همچنین شایعاتی دیگری درباره عرضه یک آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی جدید با نمایشگر Mini-LED از سوی اپل به گوش می‌رسد. برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند که این محصول در نیمه اول سال جاری و ماه مارس عرضه خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • yas
    yas | ۸ اسفند ۱۳۹۹

    آی مک های اپل گرافیکشون قویه یا مثل لپتاپ هاشه؟؟

    • hector_k2
      hector_k2 | ۹ اسفند ۱۳۹۹

      www.google.com

  • yas
    yas | ۸ اسفند ۱۳۹۹

    آی مک های اپل گرافیکشون قویه یا مثل لپ تاپ هاشه؟؟

مطالب پیشنهادی