ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کوپرا Formentor VZ5 معرفی شد؛ برداشت اسپانیایی‌ها از یک کراس‌اوور اسپرت

برند کوپرا (Cupra) که شاخه اسپرت‌ساز کمپانی سئات اسپانیا و از زیر مجموعه های فولکس محسوب می‌شود، از نسخه قوی‌تر کراس‌اوور کامپکت Formentor با پسوند VZ5 رونمایی کرد. این کراس‌اوور خوش‌استیل و قدرتمند، از موتوری ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

برند کوپرا (Cupra) که شاخه اسپرت‌ساز کمپانی سئات اسپانیا و از زیر مجموعه های فولکس محسوب می‌شود، از نسخه قوی‌تر کراس‌اوور کامپکت Formentor با پسوند VZ5 رونمایی کرد. این کراس‌اوور خوش‌استیل و قدرتمند، از موتوری مشترک با فولکس‌واگن گلف R و آئودی RS Q3 سود می‌برد.

موتور 2.5 لیتری پنج سیلندر و توربوشارژ کوپرا Formentor VZ5 توسط آئودی توسعه یافته و توانایی تولید 385 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور را دارد. با تکیه بر این موتور نیرومند، کراس‌اوور اسپرت ماتادورها قادر است در عرض 4.2 ثانیه صفر تا صد را محقق کرده و نهایت سرعت خود را به 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده بصورت الکترونیکی) برساند.

شتاب کوپرا Formentor VZ5 در مقایسه با گلف R به اندازه 0.2 ثانیه بهتر است

نیروی تولیدی توسط موتور Formentor VZ5 از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه DSG و سیستم4Drive  به سمت هر چهار چرخ هدایت می‌شود. این نسخه در مقایسه با نسخه VZ ده میلی‌متر ارتفاع کمتری داشته و به سیستم کنترل شاسی تطبیق‌پذیر (DCC) با 15 سطح مختلف برای جذب ضربات مجهز شده است.

کوپرا وظیفه توقف‌سازی Formentor VZ5 را به ترمزهای ساخت شرکت Akebono که کالیپرهای آن در جلو دارای شش پیستون هستند، سپرده است. این کراس‌اوور زیبا روی رینگ‌های 20 اینچی اختصاصی حرکت می‌کند.

از لحاظ ظاهری، مواردی مثل کاپوت برجسته، حاشیه‌های مات جلوپنجره و ورودی‌های هوای سپر، دیفیوزر عقب فیبرکربنی و چهار خروجی اگزوز با چینش مورب و دهانه مسی جلوه‌ای خاص به کوپرا Formentor VZ5 بخشیده‌اند. در کنار این‌ها، کوپرا رنگ خاکستری تایگا را مخصوص این نسخه کنار گذاشته است؛ این خودرو با رنگ‌های مشکی Midnight، مات Magnetic Tech و آبی نفتی مات قابل انتخاب خواهد بود.

در داخل کابین صندلی‌های گود با روکش چرم آبی یا مشکی و همچنین بهره‌گیری گسترده از آلومینیوم برس‌ خورده مشکی و قطعات تزئینی مسی از وجوه تمایز نسخه VZ5 با سایر نسخه‌های Formentor هستند. به گفته کوپرا امکان سفارش صندلی‌ها با روکش چرم ناپای قهوه‌ای و گرافیک مشکی اختصاصی برای مشتریان فراهم شده است.

از دیگر ویژگی‌ها و آپشن‌‌های جالب توجه Formentor VZ5 باید به مواردی مثل نمایشگر 12 اینچی برای سیستم اینفوتینمنت، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم تشخیص صدا و نمایشگر دیجیتال پشت فرمان با قابلیت شخصی‌سازی گرافیک اشاره کرد.

شاسی‌بلند اسپرت اسپانیایی‌ها از سیستم‌های کمکی متعددی بهره می‌برد که برخی از آنها عبارتند از دستیار سفر، دستیار پایش قسمت جانبی و خروج از خودرو، دستیار شرایط اضطراری و کروز کنترل تطبیق‌پذیر.

بد نیست اشاره کنیم نام این مدل از کوپرا از دماغه (پیشروی خشکی در آب) Formentor واقع در جزیره مایورکای اسپانیا اقتباس شده است. حروف پسوند VZ5 هم از واژه veloz به معنای «سریع» در زبان اسپانیایی و عدد 5 از تعداد سیلندرهای موتور موجود در زیر کاپوت برگرفته شده‌اند. کوپرا فقط 7,000 دستگاه از این کراس‌اوور قدرتمند و سریع را راهی بازار خواهد کرد. روند تحویل سفارشات مشتریان برای سه ماهه چهارم امسال برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مممممم
    مممممم | ۸ اسفند ۱۳۹۹

    اینم ماشین با تکنولوژی روز و یورو 6 ساینا اس و کوئیک اس و 207 رانا پلاس هم تکنولوژی روز و یورو 6 ??‍♂️?

  • GT
    GT | ۸ اسفند ۱۳۹۹

    درود بر اسپانیا ولاچاوو ولاچاوو?

مطالب پیشنهادی