ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد ۱.۲ میلیارد دلاری صرافی رمزارز کوین بیس در ۲۰۲۰ و دستیابی به اولین سود سالانه

رمزارزها در ماه‌های پایانی ۲۰۲۰ با افزایش قیمت سرسام‌آوری روبه‌رو شدند که یکی از نتایجش، افزایش تراکنش‌ها و درآمدزایی برای صرافی‌ها بود. حالا مشخص شده صرافی رمزارز کوین بیس در سال گذشته میلادی ۱.۲ میلیارد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۵

رمزارزها در ماه‌های پایانی ۲۰۲۰ با افزایش قیمت سرسام‌آوری روبه‌رو شدند که یکی از نتایجش، افزایش تراکنش‌ها و درآمدزایی برای صرافی‌ها بود. حالا مشخص شده صرافی رمزارز کوین بیس در سال گذشته میلادی ۱.۲ میلیارد دلار درآمد داشته است.

صرافی رمزارز کوین بیس می‌خواهد سهامش را بطور عمومی عرضه کند و در چنین درآمدی تاثیر بالایی روی ارزش‌گذاری آن خواهد داشت. اسناد مربوط به درخواست این صرافی برای عرضه عمومی که توسط سازمان بورس آمریکا (SEC) منتشر شده، اطلاعات جدیدی در اختیار ما قرار می‌دهد.

طبق این اسناد، صرافی رمزارز کوین بیس توانسته سود مناسبی از افزایش چشمگیر قیمت رمزارزها در اواخر ۲۰۲۰ داشته باشد. این کمپانی در سال گذشته میلادی به درآمد ۱.۲ میلیارد دلاری دست پیدا کرده که ۳۲۲ میلیون دلار آن سود بوده و برای اولین بار این صرافی به سود سالانه داشته است.

صرافی رمزارز کوین بیس

کوین بیس ۴۳ میلیون کاربر تایید شده تا پایان ۲۰۲۰ داشته که ۲.۸ میلیون آن ماهانه تراکنش انجام می‌دهند. علاوه بر این، کوین بیس از ۹۰ میلیارد دلار دارایی نگهداری می‌کند. با توجه به تمام این موارد، این صرافی در طول دوران فعالیتش توانسته ۴۵۶ میلیارد دلار تراکنش را مدیریت کند.

با وجود چنین درآمد بالایی، نوسانات بالای قیمت رمزارزها می‌تواند یک ریسک بزرگ برای رشد کوین بیس در آینده باشد. در این اسناد نوشته شده که تضمینی برای حفظ ارزش بالای رمزارزها وجود ندارد و اگر قیمت دارایی‌های رمزارز یا تقاضا برای آن‌ها کاهش پیدا کند، تاثیر منفی روی کسب و کار، نتایج عملیاتی و همچنین شرایط مالی این صرافی خواهد داشت.

با وجود چنین موضوعی، مدیرعامل کوین بیس، «برایان آرمسترانگ» در نامه‌ای که برای سرمایه‌گذاران ارسال کرده، رمزارزها را به عنوان نیروی برابرکننده در بازارهای مالی عنوان کرده و این صرافی را در خط مقدم چنین تغییری دانسته است. علاوه بر این به مشکلات سیستم مالی کنونی هم اشاره کرده:

«سیستم مالی کنونی سرشار از هزینه‌های بالا، دسترسی‌ نابرابر و موانع برای نوآوری است. اگر اقتصاد جهانی با یک مجموعه استاندارد مشترک اداره می‌شد که امکان دستکاری آن توسط هیچ کمپانی یا دولتی وجود نداشت، جهان مکانی آزادتر و عادلانه‌تر می‌شد و بشر با سرعت بیشتری پیشرفت می‌کرد.»

این صرافی که در آینده سهامش بطور عمومی عرضه می‌شود، طبق جدیدترین پیش‌بینی‌ها ارزش بازاری بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار دارد. البته عقب‌نشینی قیمت بیت کوین به کمتر از ۵۰ هزار دلار می‌تواند روی ارزش بازار این صرافی تاثیر منفی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی