ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نتایج یک پژوهش جدید: خودروهای گران قیمت راحت‌تر فروش می‌روند

اگر این روزها کسی در بازار جهانی به دنبال خرید خودرو صفر یا دست دوم باشد، قطعا با پیشنهادهای هیجان انگیزی از سوی نمایندگی‌ها و فروشندگان خودرو مواجه می‌شود. از طرف دیگر تقاضا برای خودروهای ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

اگر این روزها کسی در بازار جهانی به دنبال خرید خودرو صفر یا دست دوم باشد، قطعا با پیشنهادهای هیجان انگیزی از سوی نمایندگی‌ها و فروشندگان خودرو مواجه می‌شود. از طرف دیگر تقاضا برای خودروهای دست دوم به طرز شگفت انگیزی افزایش یافته است. اما نکته جالب اینجاست که طبق آخرین بررسی‌ها، خودروهای گران قیمت، سریع‌تر از محصولات اقتصادی به فروش می‌رسند.

طی مطالعه جدیدی که وب سایت iSeeCars انجام داده، با آنالیز بیش از 1.2 میلیون خودرو نو و کارکرده فروخته شده در ژانویه 2021 و با محاسبه تعداد روزهای خوابیدن آنها در پارکینگ‌ها برای یافتن خریدار، مشخص شد که 20 خودرو زود فروش بازار، متعلق به بازه قیمتی 24,241 تا 100,643 دلار بوده اند. در حقیقت، میانگین قیمتی این بازه، 41,982 دلار می‌شود، حال آنکه میانگین قیمت خودروهای صفر کیلومتر عرضه شده در بازار آمریکا برای سال 2021، دقیقا 37,157 دلار است.

بنا به این پژوهش، در رتبه‌بندی 20 خودرو زود فروش بازار آمریکا، شورولت کوروت C8 رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. خودرویی که با وجود قیمت 84,689 دلاری، فقط 10 روز زمان برای فروخته شدن نیاز دارد. حال آنکه میانگین قیمت آن، حدودا دو برابر میانگین قیمت خودروهای صفر کیلومتر موجود در بازار ایالات متحده است.

گران‌ترین خودرو موجود در این لیست 20 تایی، مرسدس بنز GLS است که میانگین قیمت مدل‌های مختلف آن، به 100,643 دلار می‌رسد. اما حتی همین SUV لوکس و گرانقدر هم برای پیدا کردن مشتری، فقط 18.3 روز منتظر می‌ماند.

نکته هیجان انگیز ماجرا، صدق کردن همین اصل در بازار خودروهای کارکرده است. جایی که میانگین قیمت 20 خودرو زود فروش بازار آمریکا را 26,146 دلار تخمین زده اند. در بازار کارکرده‌ها، هیوندای پالیسید با میانگین قیمتی 39,551 دلاری، 26.2 روز در پارکینگ می‌ماند تا خریدار پیدا کند و از این لحاظ، رتبه اول را در بازار خودروهای کارکرده آمریکا تصاحب کرده است.

چنین شرایطی می‌تواند ناشی از دو مساله ناشی از کرونا باشد٬ از یک سو دولت آمریکا طی ماه‌های اخیر نقدینگی بسیار زیادی را عرضه کرده‌است که باعث افزایش میانگین قیمت‌ها در بازار خودرو شده‌است و از سوی دیگر این احتمال نیز وجود دارد که در پی شرایط همه‌گیری کرونا٬ ذهنیت مشتریان به جای پس انداز کردن برای آینده دور٬‌ به افزایش لذت در کوتاه مدت و خرید خودروهای هیجان انگیزتری نظیر شورولت کوروت معطوف شده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی