ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب درآمد از آپارات
تکنولوژی

چطور برای درآمدزایی از تولید محتوا با آپارات شریک شویم؟ [تماشا کنید]

مردم با رویکردهای متفاوتی وارد حوزه تولید محتوا می‌شوند. اما موفقیت در این مسیر به سه عامل مهم بستگی دارد: این که روی چه پلتفرمی فعال هستید، چه محتوایی تولید می‌کنید و آیا سیستم درآمدزایی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

مردم با رویکردهای متفاوتی وارد حوزه تولید محتوا می‌شوند. اما موفقیت در این مسیر به سه عامل مهم بستگی دارد: این که روی چه پلتفرمی فعال هستید، چه محتوایی تولید می‌کنید و آیا سیستم درآمدزایی شما برای ادامه کار به قدر کافی مقرون به صرفه هست یا خیر؟

آپارات به عنوان مهم‌ترین پلتفرم ویدیویی اینترنت کشور جاییست که بسیاری از تولیدکنندگان محتوا کارشان را از آن آغاز کرده‌اند. در درجه نخست، امکانات مهم‌ترین عامل جذب مخاطب به این پلتفرم بوده اما برنامه‌ها و مزایایی هم هست که کاربران را به ادامه همکاری با این پلتفرم تشویق می‌کند.

یکی از این برنامه‌ها «کسب درآمد» از طریق شراکت با آپارات است که یک لندینگ پیج به آن اختصاص داده شده که در این مقاله می‌خواهیم شرایط ورود به این برنامه را با هم بررسی کنیم. اما پیش از ورود به بحث، بگذارید ببینیم که «شراکت» با آپارات به چه معناست؟

کسب درآمد از آپارات
نمایی از پنل درآمدزایی آپارات و اطلاعاتی که به نمایش می‌گذارد

آپارات در کنار برنامه «افزایش بازدید» یک سیستم حمایت مالی از تولیدکنندگان طراحی کرده که بر اساس آن تولید‌کنندگان، به کمک امکانات و ترافیک آپارات محتوای خود را به نمایش می‌گذارند و در کمترین حالت 50 درصد از سود حاصل از نمایش موفق تبلیغات را با آپارات شریک می‌شوند.

روش کار به این صورت است: شما به عنوان یک تولیدکننده محتوا، باید در ابتدا عضو برنامه «کسب درآمد» آپارات شوید. برای عضویت در این برنامه دو پیش‌نیاز ضرورت دارد: یکی اینکه حداقل 200 دنبال کننده داشته باشید و دیگری اینکه در 3 ماه اخیر ویدیوهای شما حداقل 3 هزار ساعت به نمایش درآمده باشند. با این پیش‌شرط‌ها می‌توانید به برنامه کسب درآمد آپارات ورود کنید.

اما درآمدزایی چطور انجام می‌شود؟ شما با ورود به این برنامه با آپارات برای نمایش موفق تبلیغات به توافق می‌رسید. نمایش موفق در تعریف آپارات به معنای این است که مخاطب حداقل 4 ثانیه از تبلیغات کانال شما را ببیند. در این صورت سود حاصله به صورت 50-50 (و در شرایط خاص 70-30 به نفع شما) میان آپارات و صاحب کانال که شما هستید تقسیم می‌شود.

با شروع درآمدزایی از هر ویدیو پنل گزارش درآمد شما فعال می‌شود و می‌توانید به صورت لحظه‌ای ریز اطلاعات درآمد ریالی از ویدیوهایتان را تماشا کنید. به طور مثال «درآمد روزانه»، «تخمین درآمد در ماه جاری»، «درآمد ماه اخیر» و «درآمد کل» اطلاعاتی هستند که در این صفحه به شما گزارش داده می‌شوند و از همین صفحه هم می‌توانید برداشت پول را انجام بدهید.

آپارات به طور اتوماتیک در ابتدای هر ماه، درآمد شما را بررسی کرده و طی 10 روز کاری بعد به شماره حسابتان واریز می‌کند. البته باید توجه داشته باشید که حداقل مبلغ پرداختی ماهانه برای تسویه حساب 150 هزار تومان است و اگر به این میزان درآمد نرسیده باشید باید کمی صبر کنید.

کسب درآمد از آپارات
روش‌های درآمدزایی از تبلیغات آپارات روز به روز در حال گسترش هستند

پنل کسب درآمد آپارات با شرایطی که خواندید کار خود را آغاز کرده و به تدریج امکانات بیشتری در حال اضافه شدن به آن هستند. اما اینکه برنامه چقدر موفقیت‌آمیز ظاهر شود به شرایط مختلفی بستگی دارد. نکته اول کیفیت محتوای خود شماست. با محتوای خوب و اصولی و استمرار در تولید، شکی نیست که دیر یا زود به درآمد ایده‌‌آل ذهنی‌تان خواهید رسید.

اما اینکه آپارات یا پلتفرم‌های خارجی را برای تولید محتوا انتخاب کنید، مسئله‌ای است که با مقایسه و تجربه بدست می‌آید. برای همین شاید بد نباشد که مقاله را با پرسشی از شما به پایان ببریم. به نظر شما تولید محتوا برای مخاطب ایرانی در آپارات مقرون به صرفه‌تر است یا پلتفرم‌های خارجی؟

آیا تجربه کار روی هر دو پلتفرم را داشته‌اید و اگر پاسختان مثبت است به نظرتان کدام یک شما را سریع‌تر به جامعه هدفتان رسانده و مشکلاتی که در این راه با آن‌ها مواجه شده‌اید چه بوده است؟ حتما با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

    آپارات آشغالی بیش نیست

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۹ اسفند ۱۳۹۹

    اینم میگفتین که در صورتی که یه گیمر بدون وبکم ویدیو بزاره از نظر اپارات جزو کسایی که تولید محتوا میکنن حساب نمیشه

مطالب پیشنهادی