ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون ۱۳ با مودم اسنپدراگون X60 و بهبود عملکرد 5G از راه می‌رسد

اپل در ماه‌های پایانی ۲۰۲۱ از گوشی‌های سری آیفون ۱۳ رونمایی می‌کند که طبق گزارشی جدید، از مودم 5G اسنپدراگون X60 بهره می‌برند. این مودم 5G که اوایل سال گذشته میلادی معرفی شد، با لیتوگرافی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۰

اپل در ماه‌های پایانی ۲۰۲۱ از گوشی‌های سری آیفون ۱۳ رونمایی می‌کند که طبق گزارشی جدید، از مودم 5G اسنپدراگون X60 بهره می‌برند.

این مودم 5G که اوایل سال گذشته میلادی معرفی شد، با لیتوگرافی ۵ نانومتری و توسط سامسونگ به تولید می‌رسد. اسنپدراگون X60 در مقایسه با مودم 5G اسنپدراگون X55 مورد استفاده در گوشی‌های آیفون ۱۲ ابعاد کوچکتری دارد و همچنین انرژی کمتری مصرف می‌کند که نتیجه آن، افزایش شارژدهی نسل آینده آیفون‌ها خواهد بود.

گوشی‌های سری آیفون ۱۳ با استفاده از مودم اسنپدراگون X60 کوالکام می‌توانند بطور همزمان داده‌های 5G را از فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز و همچنین موج میلی‌متری جمع‌آوری کنند تا در کنار ارائه سرعت بالاتر، تاخیر کمتری هم داشته باشند.

موج میلی‌متری یک مجموعه از فرکانس‌های 5G است که در فاصله کم، سرعت فوق‌العاده بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و برای مناطق متراکم شهری کارایی دارد. در مقایسه، فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز سرعت پایین‌تری نسبت به موج میلی‌متری دارند، اما سیگنال‌ها مسافت بیشتری را طی می‌کنند و برای حومه شهر و همچنین مناطق روستایی پرکاربرد است.

آیفون ۱۳

گوشی‌های سری آیفون ۱۲ تنها در ایالات متحده آمریکا از موج میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند، اما طبق گزارش‌ها احتمالا آیفون ۱۳ چنین قابلیتی را در اختیار کاربران در کشورهای بیشتری قرار می‌دهد.

در سال ۲۰۱۹ شرکت‌های اپل و کوالکام به یک توافق تجاری دست پیدا کردند و تا چندین سال با یکدیگر همکاری می‌کنند که نتیجه آن، دسترسی کوپرتینویی‌ها به مودم‌های 5G کوالکام است. در همین راستا اپل در آیفون‌های ۲۰۲۱ از مودم اسنپدراگون X60 و در آیفون ۲۰۲۲ از مودم اسنپدراگون X65 استفاده خواهد کرد.

اسنپدراگون X65 اولین مودم 5G جهان با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه محسوب می‌شود که می‌تواند سرعت اینترنت بالایی را در اختیار کاربران گوشی‌های سری آیفون‌های ۲۰۲۲ قرار دهد.

انتظار می‌رود اسنپدراگون X65 آخرین مودم کوالکام مورد استفاده در آیفون‌ها باشد و کوپرتینویی‌ها از سال ۲۰۲۳، گوشی‌های خود را به مودم اختصاصی مجهز کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی