ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

جی‌پی مورگان: سرمایه‌گذاران می‌توانند ۱ درصد دارایی‌شان را به بیت کوین اختصاص دهند

بیت کوین در ماه‌های اخیر نوسانات زیادی را تجربه کرده و مخالفان و موافقان زیادی داشته. حالا کمپانی مالی و بانک «جی‌پی مورگان چیس» به این موضوع اشاره کرده که سرمایه‌گذاران با استفاده از بیت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

بیت کوین در ماه‌های اخیر نوسانات زیادی را تجربه کرده و مخالفان و موافقان زیادی داشته. حالا کمپانی مالی و بانک «جی‌پی مورگان چیس» به این موضوع اشاره کرده که سرمایه‌گذاران با استفاده از بیت کوین می‌توانند دارایی‌هایشان را متنوع کنند.

تحلیلگران اخیرا به این موضوع اشاره داشته‌اند که از رمزارزها می‌توان برای جلوگیری از نوسانات شدید دارایی‌های سنتی مانند سهام، اوراق و کالاها استفاده کرد، اما سرمایه‌گذاران نباید بخش بزرگی از دارایی‌ خود را برای آن درنظر بگیرند.

به گفته کارشناسان، سرمایه‌گذاران باید بخش بسیار کمی از دارایی‌های خود را به بیت کوین اختصاص دهند تا در صورت کاهش شدید قیمت، تاثیر قابل توجهی روی پرتفوی آن‌ها نداشته باشد. در این میان دو تحلیلگر به نام‌های «جویس چانگ» و «امی هو» این میزان را یک درصد می‌دانند:

«در پرتفوی که دارایی‌های مختلفی در آن وجود دارد، سرمایه‌گذاران می‌توانند حداکثر ۱ درصد سرمایه خود را به رمزارزها اختصاص دهند تا به یک تعادل میان بهره‌برداری از رشد قیمت و همچنین ریسک سرمایه‌گذاری دست پیدا کنند.»

چندین هفته پیش با اعلام خبر سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین، قیمت این رمزارز افزایش چشمگیری را تجربه کرد. همین موضوع قیمت این رمزارز را به مرز ۶۰ هزار دلار نزدیک کرد که البته اکنون قیمتی کمتر از ۵۰ هزار دلار دارد. با این وجود تعداد کاربران بازار رمزارزها از ۱۰۰ میلیون نفر عبور کرده است.

بیت کوین

رمزارزها یک دارایی جدید با نوسانات بالا محسوب می‌شود، اما تقریبا ارتباطی با دیگر دارایی‌ها ندارند و شاید بتوان به گونه از آن‌ها به عنوان یک پوشش ریسک استفاده کرد. در حقیقت شاید با خرید رمزارزها، نوسانات پرتفوی سرمایه‌گذاران کاهش داشته باشد.

به گفته برخی تحلیلگران، در صورتی که شرکت‌ها تصمیم بگیرند ۱۰ درصد پول نقدشان را به بیت کوین تبدیل کنند، قیمت این رمزارز از مرز ۲۰۰ هزار دلار عبور می‌کند.

با وجود تمام این موارد، جی‌پی مورگان به این موضوع اشاره کرده که سودمندی رمزارزها محدودیت دارد. بنابراین باید از آن برای سرمایه‌گذاری نه یک ارز برای تامین مالی استفاده کرد. به اعتقاد این بانک، برای چنین کاری بهتر است به سراغ ارزهای دیگری مانند دلار آمریکا یا ین ژاپن رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • طاووس
    طاووس | ۹ اسفند ۱۳۹۹

    قبلاً چیزه دیگه ای می گفت "نظرش عوض" شد این یعنی سیگنال منفی،اِختار حواس ها جمع مالتونو بپایین!

مطالب پیشنهادی