ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این سرویس مبتنی هوش مصنوعی به تصاویر قدیمی جان تازه‌ای می‌دهد

هوش مصنوعی در سال‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته و کاربردش افزایش چشمگیری پیدا کرده. حالا یک سرویس جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به نام «Deep Nostalgia»، تصاویر قدیمی را متحرک می‌کند و جان تازه‌ای به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

هوش مصنوعی در سال‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته و کاربردش افزایش چشمگیری پیدا کرده. حالا یک سرویس جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به نام «Deep Nostalgia»، تصاویر قدیمی را متحرک می‌کند و جان تازه‌ای به آن‌ها می‌بخشد.

سرویس Deep Nostalgia که توسط کمپانی «MyHeritage» ارائه شده، از هوش مصنوعی «D-ID» برای ایجاد اثرات متحرک در تصاویر ثابت بهره می‌برد. عملکرد این هوش مصنوعی تا حدودی شبیه به قابلیت تصاویر لایو یا زنده سیستم عامل iOS است که چندین ثانیه فیلم به عکس اضافه می‌کند.

با وجود چنین شباهتی، Deep Nostalgia از تمام تصاویر دوربین‌های مختلف پشتیبانی کرده و آن‌ها را زنده می‌کند. این برنامه از درایور ویدیوهای از پیش ضبط شده حرکات صورت استفاده می‌کند که بهترین آن‌ها را با توجه به تصویر، اعمال می‌کند. هدف از توسعه چنین هوش مصنوعی، آپلود تصاویر افراد و زنده کردن آن‌هاست.

کاربران برای استفاده از این سروی باید یک حساب رایگان روی MyHeritage بسازند و سپس یک تصویر درون آن آپلود کنند. پس از اینکار، فرایند بطور خودکار انجام می‌شود. پیش از اینکه عکس موردنظرتان متحرک شود، کیفیت آن بهبود پیدا می‌کند و یک فایل گیف از آن ساخته می‌شود.

طبق گفته این کمپانی، این سرویس تصاویر شما را در اختیار هیچ فرد یا شرکتی قرار نمی‌دهد. علاوه بر این، در صفحه اصلی نوشته شده که تصاویری که بدون ثبت نام کامل درون سرویس آپلود شده باشند، برای حریم خصوصی کاربران بطور خودکار حذف می‌شوند.

این سرویس و هوش مصنوعی در روزهای گذشته مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته و ویدیوهای زیادی از آن در توییتر منتشر شده. کاربران برای اطلاع از عملکرد این هوش مصنوعی، تصاویری از مجسمه‌های قدیمی را هم درون آن منتشر کرده‌اند که این سرویس توانسته آن‌ها را متحرک کند.

Deep Nostalgia تنها از یک چهره پشتیبانی می‌کند و تنها می‌تواند چهره‌ها را متحرک کند. این سرویس امکان آپلود رایگان ۵ تصویر را برای شما فراهم می‌کند و پس از آن باید هزینه پرداخت کنید.

برای آشنایی با تمام ویژگی‌های این سرویس و همچنین عملکردش به این مطلب مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی