ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارتاپ ژاپنی Gitai برای ماموریت‌های فضایی نیروی کار رباتیک می‌سازد

استارتاپ فضایی ژاپنی «Gitai» که می‌خواهد نیروی کار رباتیک بسازد، موفق به جذب سرمایه‌ ۱۷.۱ میلیون دلاری شده که از آن برای استخدام نیرو، توسعه و اجرای یک ماموریت مداری نمایشی برای فناوری رباتیک استفاده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

استارتاپ فضایی ژاپنی «Gitai» که می‌خواهد نیروی کار رباتیک بسازد، موفق به جذب سرمایه‌ ۱۷.۱ میلیون دلاری شده که از آن برای استخدام نیرو، توسعه و اجرای یک ماموریت مداری نمایشی برای فناوری رباتیک استفاده می‌کند. این ماموریت احتمالا در سال ۲۰۲۳ انجام می‌شود.

این استارتاپ می‌خواهد در ایالات متحده آمریکا هم حضور داشته باشد و با گسترش فعالیت‌هایش، کسب و کارهای بیشتری را جذب کند. مدیرعامل این استارتاپ، «شو ناکانوز» در مصاحبه‌ای از علاقه Gitai برای دریافت ماموریت از شرکت‌های فضایی آمریکایی خبر داده:

«ما به خوبی در بازار ژاپن پیشرفت می‌کنیم و همچنین چندین ماموریت با کمپانی‌های ژاپنی امضا کرده‌ایم. با این حال هنوز فعالیت‌هایمان به بازار آمریکا گسترش پیدا نکرده‌اند. بنابراین به دریافت ماموریت از شرکت‌های آمریکایی علاقه‌مندیم. ما مشتاقیم در مدار سرویس‌دهی داشته باشیم و راه‌حل‌های رباتیک برای یک تامین‌کننده سرویس مداری در آمریکا ارائه کنیم.»

نیروی کار رباتیک

به گفته ناکانوز، استارتاپ Gitai تجربه زیادی برای توسعه ربات‌ها دارد، مخصوصا ربات‌هایی که می‌توانند روی ماهواره‌های مداری سخت افزار نصب کنند. این ربات‌ها می‌توانند عملکرد و همچنین طول عمر ماهواره‌ها را افزایش دهند، مخصوصا در زمانی که شرکت‌های بیشتری مانند «لاکهید مارتین» به سراغ طراحی جدیدی برای ارتقای ماهواره‌ها در مدار می‌روند.

این استارتاپ با همکاری شرکت «Nanoracks» یک ماموریت آزمایشی انجام می‌دهد تا توانایی‌های فنی‌اش را به نمایش بگذارد. ربات Gitai که اسم رمز S1 را یدک می‌کشد، از یک بازو بهره می‌برد که البته شباهتی به ربات‌های صنعتی موجود در زمین ندارد. این ربات در ماموریت نمایشی چندین توانایی‌اش مانند کار با کنترل پنل و تغییر کابل را نشان خواهد داد.

هدف بلندمدت Gitai، خلق نیروی کار رباتیک است که بتواند به ساخت کلونی‌ها و پایگاه‌ها در مدار، ماه و مریخ کمک کند. از آنجایی که ناسا می‌خواهد حضور تحقیقاتی دائم در ماه داشته باشد و در نهایت به مریخ برسد، شرکت‌های آمریکایی اسپیس ایکس و بلو اوریجین به دنبال حضور قدرتمندتر و ساخت کلونی روی سیاره سرخ هستند. با توجه به این موضوع، نیروی کار رباتیک Gitai می‌تواند کارایی بالایی در آینده داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی