ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تجهیز کشتی هوایی هم‌بنیانگذار گوگل به بزرگترین پیل سوختی هیدروژنی قابل حمل

کمپانی کشتی هوایی «LTA Research and Exploration» که تحت مالکیت هم‌بنیانگذار گوگل یعنی «سرگی برین» است، می‌خواهد از بزرگترین پیل سوختی هیدروژنی قابل حمل در یک کشتی هوایی استفاده کند. طبق لیست کاریابی، این کمپانی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۱:۴۵

کمپانی کشتی هوایی «LTA Research and Exploration» که تحت مالکیت هم‌بنیانگذار گوگل یعنی «سرگی برین» است، می‌خواهد از بزرگترین پیل سوختی هیدروژنی قابل حمل در یک کشتی هوایی استفاده کند.

طبق لیست کاریابی، این کمپانی به دنبال یک سیستم پیرانش هیدروژنی ۱.۵ مگاواتی برای یک کشتی هوایی است تا بتوان از آن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و همچنین انقلابی در حمل و نقل استفاده کرد. در حالی که در این لیست جزئیاتی درباره این سیستم به چشم نمی‌خورد و نمی‌دانیم این کشتی هوایی چه مسافتی را باید طی کند، با توجه به سرعت کمتر آن‌ها نسبت به هواپیمای تجاری و همچنین قدرت بالای موتور، انتظار می‌رود به هر نقطه‌ای بتوانند سفر کنند.

پیل‌های سوختی هیدروژنی راه‌حل جذابی برای هوانوردی برقی محسوب می‌شوند چرا که نه تنها از باتری‌های لیتیوم یونی سبک‌تر هستند، بلکه در مقایسه با آن‌ها بطور بالقوه هزینه کمتری برای سازندگان در پی دارد. با وجود چنین ویژگی‌هایی در حال حاضر بزرگترین پیل سوختی هیدروژنی برای یک هواپیما، یک سیستم ۰.۲۵ مگاواتی است.

اولین نمونه اولیه کشتی هوایی سرنشین‌دار شرکت LTA که «Pathfinder 1» نام دارد، به وسیله باتری‌ها پرواز خواهد کرد و انتظار می‌رود در سال جاری میلادی شاهد پروازش باشیم. طبق اسناد اداره هوانوردی فدرال (FAA) این کشتی هوایی به ۱۲ موتور مجهز می‌شود و می‌تواند ۱۴ سرنشین داشته باشد.

کشتی هوایی

این ویژگی‌ها کشتی هوایی LTA در رده یکسانی با تنها کشتی هوایی سرنشین‌دار فعال در دنیای امروز یعنی «زپلین ان‌تی» قرار می‌دهد که تورهایی را آلمان و سوئیس برگزار می‌کند. Pathfinder 1 از برخی تجهیزات داخلی زپلین استفاده خواهد کرد.

پیل‌های سوختی هیدروژن و اکسیژن را برای تولید آب و الکتریسیته ترکیب می‌کنند، اما بطور سنتی سنگین و پیچیده هستند. بنابراین استفاده از آن‌ها در هواپیما می‌تواند چندین عوارض در پی داشته باشد که برای مثال می‌توان به امنیت آن‌ها به علت وجود هیدروژن مایع در مخازن سوخت، نگهداری آب تولید شده و همچنین اتلاف گرما اشاره کرد.

اولین پیل سوختی LTA یک سیستم ۰.۷۵ مگاواتی خواهد بود که توسط یک کمپانی دیگر ساخته می‌شود و داخل یکی از نمونه‌های اولیه قرار می‌گیرد.

ساخت چنین کشتی هوایی مجهز به بزرگترین پیل سوختی هیدروژنی قابل حمل جهان، نیاز به سرمایه زیادی دارد، با این حال سرگی برین با ثروت بیش از ۸۰ میلیارد دلار یکی از ثروتمندترین افراد جهان است و مشکلی با هزینه‌های شرکتش ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mahyar
    Mahyar | ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

    کشتی هوایی مگه به خاطر خطرناک بودنش کنار گذاشته نشد؟

    • حسین
      حسین | ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

      قدیم از گاز هیدروژن استفاده میکردند که اشتعال زا هست الان از هلیوم استفاده میشه که این مشکل رو نداره

مطالب پیشنهادی