ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

FDA و وزارت کشاورزی آمریکا: احتمال انتقال کرونا از غذا و بسته بندی غذاها کم است

با وجود گذشت بیش از یک سال از شیوع کرونا، وزارت کشاورزی، سازمان غذا و دارو و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده، همچنان تأکید می‌کنند که سندی موثق مبنی بر انتقال ویروس ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۱

با وجود گذشت بیش از یک سال از شیوع کرونا، وزارت کشاورزی، سازمان غذا و دارو و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده، همچنان تأکید می‌کنند که سندی موثق مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق غذا یا بسته‌بندی مواد غذایی به دست نیامده است. بر اساس اطلاعات علمی و موثق فعلی، احتمال سرایت ویروس کرونا از غذاها و بسته‌بندی های آن‌ها بسیار کم است.

کووید-۱۹ یک بیماری تنفسی است که از فرد به فردی دیگری منتقل می‌شود و از این لحاظ با ویروس‌های مبتنی بر غذا یا دستگاه گوارشی مثل هپاتیت A فرق می‌کند که اغلب از طریق مصرف غذای آلوده فرد را بیمار می‌کنند.

با توجه به اینکه از لحاظ تئوری، با دست زدن به سطح آلوده تعداد بسیار کمی از ذرات ویروس برداشته می‌شوند و برای بیمار شدن فرد باید تعداد بسیار زیادی از ذرات وارد دستگاه تنفسی شوند، احتمال مبتلا شدن به کرونا از طریق دست زدن به سطوح بسته‌بندی مواد غذایی یا غذا خوردن «فوق العاده کم» است.

وزارت کشاورزی و سازمان غذا و داروی ایالات متحده می‌گویند این نتیجه‌گیری بر اساس نتایج بهترین تحقیقات علمی از مراکز تحقیقاتی معتبر در سراسر دنیا بدست آمده و بسیاری از محققان در جهان نیز با این توصیه هم عقیده بوده و ریسک انتقال ویروس کرونا به انسان از طریق غذا خوردن یا بسته‌بندی غذاها را «بسیار پایین» می‌دانند.

کمیسیون بین المللی مشخصات میکروبیولوژیکی مواد غذایی (ICMSF) نیز اخیراً در گزارشی اعلام کرد: «با وجودی که میلیاردها بسته‌بندی مواد غذایی از زمان شروع پاندمی کرونا در حال ارسال شدن هستند، تاکنون هیچ سندی به دست نیامده که نشان دهد غذا، بسته‌بندی غذا یا جابجایی غذا، منبع و یا منتقل کننده مهم ویروس SARS-CoV-2 هستند.»

در ادامه گزارش نوشته شده است که با وجود بیش از ۱۰۰ میلیون مبتلا به کرونا در سراسر دنیا، سندی در رابطه با اینکه غذاها و بسته‌بندی های غذایی منبع انتقال ویروس کرونا به انسان هستند به دست نیامده است. همچنین، سیستم‌های نظارتی سراسر دنیا، انتقال ویروس کرونا را به محصولات غذایی یا بسته‌بندی ارتباط نداده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • نیماا
    نیماا | ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

    لطفا لینک مرجع خبرها را در انتهای متن بیاورید تا امکان مشاهده و مطالعه مرجع اصلی نیز فراهم شود.

    • آریا
      آریا | ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

      نمیدونم چرا اینکار رو نمیکند. حتی برای سئو خودشون هم خوبه

مطالب پیشنهادی