ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G را به سرفیس Duo 2 می‌آورد

سال گذشته میلادی اولین گوشی مایکروسافت مجهز به دو نمایشگر به نام سرفیس Duo وارد بازار شد که البته عملکرد چندان مناسبی نداشت. حالا گزارشی درباره نسل آینده آن یعنی مایکروسافت سرفیس Duo 2 منتشر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

سال گذشته میلادی اولین گوشی مایکروسافت مجهز به دو نمایشگر به نام سرفیس Duo وارد بازار شد که البته عملکرد چندان مناسبی نداشت. حالا گزارشی درباره نسل آینده آن یعنی مایکروسافت سرفیس Duo 2 منتشر شده که از بهبودهای آن خبر می‌دهد.

طبق گزارش اخیر، مایکروسافت نسل جدید گوشی مجهز به دو نمایشگرش را توسعه می‌دهد. این موبایل که ظاهرا اسم رمز «Zeta» را یدک می‌کشد، از شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد و همچنین دوربین باکیفیت‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به نظر می‌رسد ردموندی‌ها برای دوربین این گوشی هوشمند از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا فرایند پردازش تصویر بهبود پیدا کند. با استفاده از این فناوری‌ها، کاربران می‌توانند با دوربین سرفیس Duo 2 تصاویر و ویدیوهای باکیفیت‌تری نسبت به نسل کنونی بگیرند.

نسل اول سرفیس Duo با وجود اینکه در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شد، از چیپ قدیمی اسنپدراگون ۸۵۵ بهره می‌برد. با توجه به این موضوع، انتظار می‌رود نسخه جدیدش با جدیدترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ از راه برسد. این پردازنده در کنار قدرت بالا و مصرف انرژی بهینه، امکان دسترسی کاربران به قابلیت‌های جدید را هم فراهم می‌کند.

سرفیس Duo 2

در حال حاضر نمی‌دانیم مایکروسافت در چه تاریخی از این گوشی رونمایی می‌کند، با این حال انتظار نمی‌رود زودتر از چند ماه دیگر با آن ملاقات کنیم. در هفته‌ها و ماه‌های آینده گزارش‌ها و شایعات بیشتری درباره این محصول منتشر خواهد شد و احتمالا از طراحی این محصول هم باخبر می‌شویم.

ردموندی‌ها در سال ۲۰۱۹ از گوشی سرفیس Duo رونمایی کردند، اما پس از مدت‌ها تاخیر آن را اواخر سال گذشته میلادی وارد بازار کردند. این محصول از دو نمایشگر ۵.۶ اینچی OLED با نسبت تصویر ۴:۳ بهره می‌برد که در مجموع یک نمایشگر با نسبت تصویر ۳:۲ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سرفیس Duo که تنها یک دوربین ۱۱ مگاپیکسلی برای استفاده به عنوان دوربین اصلی و سلفی دارد، با قیمت ۱۳۹۹ دلار به فروش می‌رسد. با توجه به عملکرد نه چندان مناسب این دستگاه در بازار، انتظار می‌رود مایکروسافت نسل جدیدش را با بهبودهای زیادی عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی