ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رمزارزها
تکنولوژی

پروفسور هاروارد: بانک‌ها هرگز اجازه نمی‌دهند بیت کوین به جریان اصلی مالی تبدیل شود

با افزایش توجه به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری شرکت‌های بسیاری در این حوزه، اقتصاددانان دانشگاه هاروارد می‌گویند دولت‌ها به زودی برای ارزهای دیجیتال قوانین سخت گیرانه‌ای تبیین خواهند کرد و ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

با افزایش توجه به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری شرکت‌های بسیاری در این حوزه، اقتصاددانان دانشگاه هاروارد می‌گویند دولت‌ها به زودی برای ارزهای دیجیتال قوانین سخت گیرانه‌ای تبیین خواهند کرد و بانک‌های مرکزی نیز اجازه نمی‌دهند که رمزارزها بدون چنین قوانینی به جریان اصلی مالی معادلات تبدیل شوند.

«کنت روگوف» استاد دانشگاه هاروارد و اقتصاددان ارشد سابق صندوق بین المللی پول می‌گوید که بانک‌های مرکزی اجازه نمی‌دهند بیت کوین و سایر رمز ارزهای پایه به عنوان پول رایج برای معاملات مالی مورد استفاده قرار گیرد. وی در همین رابطه می‌گوید:

«سرانجام در طولانی مدت،‌ دولت‌ها ابتدا مقرراتی را برای رمزارزهای تبیین می‌کنند و سپس بر ارزهای دیجیتال سلطه خواهند داشت.»

کنت روگوف تنها اقتصاددانی نیست که چنین دیدگاهی را در مورد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مطرح می‌کند. «توماس دی کابوت» یکی دیگر از اقتصاددانان هاروارد نیز نظر مشابهی دارد. وی معتقد است که هر روز رمزارزها از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌شوند و کاملا واضح است که افراد ثروتمند و سرمایه داران در این حوزه سرمایه گذاری می‌کنند.

با این وجود وی نیز در مورد حوزه ارزهای دیجیتال هشدار می‌دهد:

«در حوزه ارزهای دیجیتال، تنظیم مقررات یکی از موضوعات مهم و مورد توجه دولت‌ها است. با وجودی که ممکن است این اتفاق یک دهه طول بکشد ولی درنهایت رخ خواهد داد.»

با توجه به روند صعودی و سپس نزولی بیت کوین و برخی دیگر از رمز ارزها، شاید این سوال مطرح شود که چرا بانک‌های مرکزی و دولت‌ها مقررات سخت گیرانه‌ای برای کنترل بازار در نظر نمی‌گیرند. اقتصاددانان می‌گویند:

«بانک‌های مرکزی به این موضوعات توجه نشان می‌دهند و در حال تصمیم گیری در حوزه رمز ارزها هستند. باتوجه به اینکه بسیاری از معامله‌های بزرگ با ارزهای دیجیتال انجام نمی‌شود، هنوز لزوم تسریع بخشیدن به این روند دیده نشده است،‌ ولی درنهایت رخ خواهد داد.»

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که با افزایش توجه به بازار ارزهای دیجیتال، رقابت بازار نیز بیشتر می‌شود و بی‌شک بانک‌های مرکزی و دولت‌ها اجازه نمی‌دهند که رمزارزها بدون قانونمندی بتوانند به کار خود ادامه بدهند. در واقع بدون مشخص شدن حدود و مقررات برای ارزهای دیجیتال، نمی‌توان به استفاده از آنها در معامله‌های بزرگ و حتی به عنوان جریان اصلی نقل و انتقال‌های مالی امید داشت.

شرکت‌های بسیاری طی ماه‌های اخیر در حوزه رمز ارزها سرمایه گذاری کرده‌اند. سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری ایلان ماسک در حوزه رمز ارزها باعث شد که قیمت بیت کوین و به تبع آن بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال یک شبه افزایش پیدا کند.

البته به نظر می‌رسد دولت‌ها در سرعت بخشیدن به این موضوع کمی تردید از خود نشان می‌دهند هر چند روگوف می‌گوید:

«روند کند رسیدگی به وضعیت رمزارزها شما را به اشتباه نیندازد. دولت‌ها مجبور هستند وضعیت مالیات، جرایم مالی و موارد مشابه دیگر را تحت کنترل داشته باشند. ممکن است در کوتاه مدت واکنش سریع و جدی به وضعیت بازار ارزهای دیجیتال نشان ندهند ولی در طولانی مدت با وضع قوانین و مقرراتی به بازار ارزهای دیجیتال سر و سامان خواهند داد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

    دقیقا، عمرا دولت ها و بانک بزارن همچین اتفاقی بیفته و حذف بشن
    بیت کوین رو نابود میکنند

  • jetsky_hybrid
    jetsky_hybrid | ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

    اشتباه میکنی اینها با یه ترفندی بیت کوین آوردن بالا تا همیشه پنهان ن مونه چون مبادلادت مالی کلانی مخفیانه انجام میشد به خاطر همین الکی بهش ارزش کاذب دادن تا عمومی بشه و ازش کسب درآمد کنن حیفه این همه مبادلات مالی هنگفت انجام بشه و اونها سودی نکنن
    جناب آقای
    ایلان ماسک
    بیل گیتش
    جف بزوس
    که الانه خیلی خودی نشون میدن.......

مطالب پیشنهادی