ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزارت دفاع آمریکا روی توسعه سیستم‌های هایپرسونیک تمرکز می‌کند

آینده در دستان سیستم‌های هایپرسونیک خواهد بود و در همین راستا، اولویت اصلی وزارت دفاع آمریکا (DoD) هم این سیستم‌ها هستند و روی آن‌ها تمرکز می‌کند. با توجه به اینکه سیستم‌های هایپرسونیک با سرعت بالایی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

آینده در دستان سیستم‌های هایپرسونیک خواهد بود و در همین راستا، اولویت اصلی وزارت دفاع آمریکا (DoD) هم این سیستم‌ها هستند و روی آن‌ها تمرکز می‌کند.

با توجه به اینکه سیستم‌های هایپرسونیک با سرعت بالایی در حال توسعه هستند و در آینده نزدیک بطور عمده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند، دولت‌ها باید به دنبال استراتژی‌های جدیدی برای مدیریت آن‌ها باشند.

این سیستم‌ها می‌توانند پروازهای طولانی در اتمسفر بالایی زمین داشته باشند و سرعتی تا ۵ برابر سرعت صوت یا نزدیک به ۱.۶ کیلومتر بر ثانیه را تجربه کنند. علاوه بر این، سیستم‌های هایپرسونیک را می‌توان به گونه‌ای کنترل کرد که مقابله با آن‌ها بسیار دشوار شود. این ویژگی به همراه سرعت و ارتفاع بالا باعث شده وزارت دفاع آمریکا آن‌ها را جزو اولویت‌های اصلی‌اش قرار دهد و حالا پیشرفت استراتژی‌‌اش درباره این سیستم‌ها را از طریق وب‌سایت رسمی‌اش به اشتراک گذاشته است.

مدیر اصلی امور مربوط به هایپرسونیک در دفتر تحقیقات و مهندسی DoD، «مایک وایت» به حاضران در سمپوزیوم مجازی «جنگ هوا و فضا» گفته که برای مقابله با این چالش‌ها، وزارت دفاع آمریکا یک استراتژی مدرن‌سازی هایپرسونیک ایجاد کرده. هدف از چنین استراتژی، سرعت بخشیدن به توسعه و تحویل گزینه‌ها در زمان جنگ است.

سیستم‌های هایپرسونیک

وزارت دفاع آمریکا در این استراتژی روی سه محور اصلی تمرکز می‌کند که شامل توسعه جنگ‌افزارهای هایپرسونیک هوایی، زمینی و دریایی متعارف می‌شود. DoD در این استراتژی از توان حمله تاکتیکی جامع و لایه‌ای موشک‌های هایپرسونیک طرف مقابل استفاده می‌کند و همچنین به سراغ سیستم‌های هایپرسونیک قابل استفاده مجدد برای جاسوسی، نظارت، شناسایی و حمله می‌رود.

DoD می‌خواهد این استراتژی را در چهار مرحله عملی کند که شامل مواردی مانند توسعه فناوری و نمایش طرح‌های مفهومی می‌شود. به گفته وایت، توان حمله هایپرسونیک در اواسط دهه ۲۰۲۰ در اختیار سربازان آمریکایی قرار می‌گیرد:

«ما در اواسط دهه ۲۰۲۰ توان حمله را در اختیار سربازان قرار می‌دهیم و در اواخر دهه پیش رو هم به توان دفاع هایپرسونیک لایه‌ای دست پیدا می‌کنیم. در کنار این موارد، می‌خواهیم تا اواسط دهه ۲۰۳۰ به سیستم‌های هایپرسونیک با قابلیت استفاده مجدد دست یابیم.»

وزارت دفاع آمریکا می‌خواهد قدم‌های بزرگی در زمینه توسعه سیستم‌های هایپرسونیک بردارد، البته DoD تا به امروز چندین آزمایش موفق در این زمینه داشته اما هنوز آن‌ها را تولید نکرده است. حالا با استراتژی اخیر، بیش از پیش روی چنین سیستم‌هایی تمرکز می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

    آفرین جنگ افزار تنها چیزی هست که این جهان بهش نیاز داره

  • avvvvab
    avvvvab | ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

    سلام
    با پدافند لیزری هر نوع پرنده با هر سرعتی را میتوان ساقط نمود
    با توکل برخدای والا باید روی دفاع لیزری کار کنیم که برگ برنده است
    از ساخت چیپ‌ست و رایانش کوانتومی تا اینترنت، مخابرات و تصویربرداری پزشکی، لیزر حرف اوّل را می‌زند
    و السلام

  • فراز
    فراز | ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

    روسیه فقط بلوف میزنه و در عمل بهیچ عنوان توان ساخت موشک هایپرسونیک رو حداقل الان نداره مثل اون ربات انسان نما که پوتین رونمایی کرد ولی بعداً معلوم شد همش بلوف بوده و یک آدم رو توی دستگاه گذاشته بودن

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

    حالا تا چندین سلاح در مقابل اون موشک مزخرف روسیه نسازن ول کن نیستن اخرش هم میشه مثل داستان میگ ۲۵ که بیشتر ببرکاغذی بود تا یه جنگنده با سرعت ۳ ماخ و هزار چیز دروغی که روش بستن اخرش امریکا برای مقابله باهاش بی رقیب ترین جنگنده جهان اف ۱۵ ساخت که هنوز رکورد هاش افسانه ای و حالا حالا ها پایانی نداره

مطالب پیشنهادی