ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ با عملکرد گرافیکی بالاتر از A14 Bionic اپل از راه می‌رسد

سامسونگ روی نسل بعدی چیپ‌های اگزینوس کار می‌کند که از پردازشگر گرافیکی AMD بهره می‌برند. پردازنده پرچمدار بعدی کره‌ای‌ها که اگزینوس ۲۲۰۰ نام دارد، در دو نسخه برای گوشی‌های هوشمند و همچنین لپ‌تاپ‌ها از راه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۰:۴۵

سامسونگ روی نسل بعدی چیپ‌های اگزینوس کار می‌کند که از پردازشگر گرافیکی AMD بهره می‌برند. پردازنده پرچمدار بعدی کره‌ای‌ها که اگزینوس ۲۲۰۰ نام دارد، در دو نسخه برای گوشی‌های هوشمند و همچنین لپ‌تاپ‌ها از راه می‌رسد. این تراشه عملکرد گرافیکی بالاتری نسبت به چیپ A14 Bionic اپل خواهد داشت.

نسخه‌های مختلف این چیپ احتمالا از معماری یکسان بهره می‌برند، اما با توجه به دستگاهی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند، بطور جداگانه بهینه‌سازی می‌شوند. در حال حاضر اطلاع دقیقی از مشخصات فنی این تراشه‌ها نداریم، اما یکی از منابع موثق حوزه فناوری به نام «TheGalox» اخیرا از عملکرد بالای اگزینوس ۲۲۰۰ در آزمایش‌های اولیه خبر داده است.

این چیپ جدید نه تنها سرعت بالاتری نسبت به اگزینوس ۲۱۰۰ خواهد داشت، بلکه با اختلاف زیادی تراشه A14 Bionic اپل را هم شکست می‌دهد.

اگزینوس ۲۲۰۰

نسخه‌های مختلف این چیپ ابعاد مختلفی خواهند داشت و از آنجایی که از سیستم خنک‌کننده بهتری در لپ‌تاپ‌ها بهره می‌برد، عملکرد بالاتری هم از خود نشان می‌دهد. انتظار می‌رود نسخه مخصوص لپ‌تاپ این تراشه تا ۲۰ درصد از نسخه موبایل سریعتر باشد.

عملکرد بالاتر اگزینوس ۲۲۰۰ نسبت به اگزینوس ۲۱۰۰ منطقی به نظر می‌رسد، با این حال طبق ادعای این منبع باید منتظر بهبود چشمگیر عملکرد گرافیکی این تراشه جدید باشیم. ظاهرا عملکرد CPU این چیپ جدید در مقایسه با گذشته ۲۵ درصد بهبود پیدا می‌کند و پردازشگر گرافیکی آن تا ۲.۵ برابر سریعتر از اگزینوس ۲۱۰۰ خواهد بود.

با توجه به چنین عملکردی، سامسونگ می‌تواند در بخش GPU شکست سنگینی را به نماینده اپل تحمیل کند، با این حال کوپرتینویی‌ها مشغول توسعه نسل بعدی چیپ‌های خود هستند.

باید منتظر بمانیم و ببینیم اگزینوس ۲۲۰۰ در برابر چیپ بعدی اپل با نام احتمالی A15 Bionic چه عملکردی از خود نشان می‌دهد. با این حال به علت استفاده از پردازشگر گرافیکی AMD، بسیاری به عملکرد گرافیکی فوق‌العاده این چیپ امید دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • yas
    yas | ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

    عالی میشه اگه داغ نکنه فقط

    • Ali ghasemian
      Ali ghasemian | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

      در پردازنده های چند سال قبل به این طرف به خاطر کوچک کردن ابعاد ترانزیستور های داخل پردازنده تولید حرارت خیلی کم شده و معمولا مشکل داغ شدن کاملا حل شده

مطالب پیشنهادی