ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت «راهنمای خروجی‌ها» به مسیریاب نشان اضافه شد

نقشه و مسیریاب نشان به تازگی ویژگی «راهنمای خروجی‌ها» را به قابلیت‌های مسیریابی خود اضافه کرده است تا کاربران در شهرهای بزرگ بتوانند مسیریابی دقیق‌تر و ساده‌تری داشته باشند. قابلیت راهنمای خروجی‌ها در نشان به ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

نقشه و مسیریاب نشان به تازگی ویژگی «راهنمای خروجی‌ها» را به قابلیت‌های مسیریابی خود اضافه کرده است تا کاربران در شهرهای بزرگ بتوانند مسیریابی دقیق‌تر و ساده‌تری داشته باشند. قابلیت راهنمای خروجی‌ها در نشان به کاربر کمک می‌کند تا در بزرگراه‌های شهری، نزدیکی پل‌ها، زیرگذرها، رمپ‌های خروجی و تقاطع‌های غیر همسان به شکل راحت‌تری مسیر خود را پیدا کنند و درصد خطای آن‌ها در مسیریابی به شدت کاهش می‌یابد.

قابلیت جدید نقشه و مسیریاب نشان، اکنون تمام خروجی‌ها در بزرگراه‌های تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و اهواز را پوشش می‌دهد و در حال کار روی نمایش راهنمای خروجی‌ها برای خیابان‌های اصلی این شهرهاست. انتظار می‌رود در آینده‌ای نه چندان دور، قابلیت مذکور در اختیار تمامی کاربران مسیریاب نشان در سراسر کشور قرار بگیرد.

«بهزاد کاظمی»، مدیر تیم مسیریابی نشان با بیان این که تحقیق برای اضافه کردن راهنمای خروجی‌ها به این پلتفرم از انتهای تابستان آغاز و در ابتدای اسفند به مسیریاب نشان اضافه شد، گفت که در فرآیند توسعه این قابلیت، تلاش شده تا همه چیز به دقیق‌ترین شکل ممکن و بدون کمترین خطا اجرا شود تا خروجی نهایی نیز در سطح انتظار کاربران نشان باشد. او همچنین درباره اطمینان به کارکرد صحیح این قابلیت مهم در مسیریابی گفت:

«ما در ماه‌های گذشته قابلیت راهنمای لاین و خروجی‌ها را به شکل مداوم آزمایش کرده‌ایم و کارکرد آن را بهبود داده‌ایم. در آخرین آزمایش چند پرسنل نشان از مشهد به تهران آمدند و تمام بزرگراه‌ها آزمایش و مشکلات جزئی برطرف شد.»

مدیر تیم مسیریابی نشان در ادامه به چرایی اهمیت و دلیل اضافه شدن راهنمای خروجی‌ها به این پلتفرم اشاره کرد و گفت:

«ما در نشان با کاربران خود تعامل بالایی داریم و بسیاری از قابلیت‌هایی که به آن اضافه شده‌اند درخواست کاربران بوده‌ است. این قابلیت‌ نیز یکی از درخواست‌هایی بود که اوایل امسال از سوی بسیاری از کاربران مسیریاب نشان مطرح شد زیرا در چندراهی‌ها مطمئن نبودند که باید کدام مسیر را انتخاب یا از کدام خروجی، خارج شوند. تعدد درخواست‌ها باعث شد به این نتیجه برسیم که وجود راهنمای لاین‌ها و خروجی‌ها، برای مسیریابی ضروری است.»

تلاش نشان برای ساده سازی مسیریابی

مسیریاب نشان دو سال پیش، برای ساده‌تر کردن یافتن پیچ‌ها و خروجی‌ها «فلش‌های سفید روی مسیر» را اضافه کرده بود تا کاربران بتوانند محل مورد نیاز برای پیچیدن در مسیر خود را تشخیص دهند.

همچنین در ابتدای امسال نیز قابلیت «بزرگ‌نمایی هوشمند نقشه» به نشان اضافه شد که در زمان نزدیک شدن کاربر به یک پیچ یا خروجی، نقشه به تدریج زوم می‌شود تا فرد بتواند جزییات بیشتری از آن را مشاهده کند. اما زمانی که کاربر مسیری مستقیم را برای مدتی طولانی در پیش دارد، نقشه از سطح بالاتری برای او نمایش داده می‌شود.

با این حال قابلیت راهنمای لاین‌ها و خروجی‌ها که در بالای تصویر نقشه قرار می‌گیرد، می‌تواند به کاربران در بزرگراه‌های شلوغ کمک کند تا با نمایش لاین‌های مختلف و تفکیک دقیق‌تر خروجی بین این لاین‌ها، خروجی مورد نظرشان را به سادگی پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Rasoul Houshmand
    Rasoul Houshmand | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

    لطفاً اطلاعات اضافی رو از مسیر سرراست حذف کنید ( مسیر مثلاً ۹ کیلومتری به تکه های ۱۰، ۳۰، ۱۰۰ متر یا ۱، ۲.۵، ۳ کیلومتر و... تبدیل میشه) . نمیگید حواس راننده پرت میشه و همش باید به اشتباه تغییر لاین بده؟!... حالا هی آپدیت های دوغکی بذارید. #رقابت ناسالم #فیلتر # ویز

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی