ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین گوشی سال ۱۳۹۹ برای عکاسی
تکنولوژی

عملکرد ضعیف‌تر دوربین گلکسی S21 اولترا نسبت به نسل قبلی در بررسی DxOMark

وب‌سایت DxOMark به تازگی فرایند بررسی دوربین گلکسی S21 اولترا مجهز به چیپ اگزینوس را به پایان رسانده و به آن امتیاز ۱۲۱ داده. این امتیاز جدیدترین پرچمدار کره‌ای‌ها را پایین‌تر از گلکسی S20 اولترا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

وب‌سایت DxOMark به تازگی فرایند بررسی دوربین گلکسی S21 اولترا مجهز به چیپ اگزینوس را به پایان رسانده و به آن امتیاز ۱۲۱ داده. این امتیاز جدیدترین پرچمدار کره‌ای‌ها را پایین‌تر از گلکسی S20 اولترا قرار می‌دهد.

گلکسی S20 اولترا که سال گذشته میلادی با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی وارد بازار شد، در بررسی این مرجع موفق به کسب امتیاز ۱۲۶ شده. با توجه به اینکه هر دو پرچمدار سامسونگ با ورژن ۴ مورد بررسی قرار گرفته‌اند، امکان مقایسه امتیاز آن‌ها وجود دارد.

گلکسی S21 اولترا

پرچمدار ۲۰۲۱ کره‌ای‌ها در بخش عکاسی و زوم به ترتیب امتیاز ۱۲۸ و ۷۶ را کسب کرده و در بخش فیلمبرداری به امتیاز ۹۸ دست پیدا کرده. در حالی که امتیاز بخش عکاسی گلکسی S20 اولترا تفاوتی با نسل جدیدش ندارد، در بخش زوم و فیلمبرداری به ترتیب امتیازهای ۸۸ و ۱۰۶ را به نام خود ثبت کرده است.

در بخش زوم دوربین اولترا واید گلکسی S21 اولترا عملکرد مناسبی داشته، اما دو دوربین تله‌فوتو آنطور که باید ظاهر نشده‌اند و عملکردی پایین‌تر از انتظار داشته‌اند. این موضوع باعث شده که جدیدترین پرچمدار کره‌ای‌ها در امتیاز کلی تنها ۱ امتیاز بیشتر از نسخه استاندارد گلکسی نوت ۲۰ کسب کند و در بخش زوم هم عملکرد چندان بهتری نداشته باشد.

به گفته DxOMark، دوربین پریسکوپی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری و ماژول زوم متوسط عملکرد چندان خارق‌العاده‌ای ندارند و به همین خاطر در بخش زوم نسبت به ماژول اصلی ۶۴ مگاپیکسلی گلکسی نوت ۲۰ با زوم دیجیتال ۳ برابری عملکرد چندانی بهتری از خود نشان نداده‌اند.

در بخش فیلمبرداری جدیدترین پرچمدار کره‌ای‌ها به امتیاز یکسان با گوشی میان‌رده پیکسل 4a یعنی ۹۸ دست پیدا کرده که البته تنها فیلمبرداری 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه بررسی شده است. یکی از مشکلات گلکسی S21 اولترا، عملکرد نامناسب لرزشگیر است.

انتظار می‌رود سامسونگ در آینده با انتشار بروزرسانی، عملکرد دوربین جدیدترین پرچمدارش را بهبود دهد. می‌توانید در این لینک بررسی دیجیاتو از گلکسی S21 اولترا را بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • King lewa
    King lewa | ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

    محاله همچین اتفاقی بی افته
    هم پردازندش قوی تره هم هوش مصنوعیش?

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

    یه گوشی از سامسونگ ? گرفتیم اینم اینجوری شد

مطالب پیشنهادی