ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

میلیاردر ژاپنی می‌خواهد ۸ نفر را بطور رایگان با راکت اسپیس ایکس به ماه ببرد

یک میلیاردر ژاپنی به نام «یوساکو مائزاوا» از عموم مردم دعوت کرده که برای حضور در ماموریت خصوصی‌اش به ماه با راکت اسپیس ایکس، درخواست دهند. در حال حاضر این ماموریت برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

یک میلیاردر ژاپنی به نام «یوساکو مائزاوا» از عموم مردم دعوت کرده که برای حضور در ماموریت خصوصی‌اش به ماه با راکت اسپیس ایکس، درخواست دهند. در حال حاضر این ماموریت برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده، اما شاید تاریخ آن تغییر کند.

مائزاوا دو سال پیش اعلام کرد که همراه با گروهی از هنرمندان می‌خواهد به ماموریت در اطراف ماه برود و حالا می‌خواهد این ماموریت مخاطبان متنوع‌تر و گسترده‌تری داشته باشد.

این میلیاردر در ویدیویی که در یوتیوب آپلود کرده، گفته می‌خواهد تمام افراد با هر پس زمینه‌ای برای این ماموریت درخواست دهند:

«من می‌خواهم مردم با هرنوع پس زمینه‌ای به این ماموریت بپیوندند. در مجموع ۱۰ تا ۱۲ نفر در این ماموریت خواهند بود، اما من از ۸ نفر دعوت می‌کنم که در این ماموریت حضور داشته باشند.»

مائزاوا که بنیانگذار بزرگترین فروشگاه مد آنلاین در ژاپن است، سرمایه‌ای نزدیک به ۲ میلیارد دلار دارد. او در سال ۲۰۱۸ در مراسمی با حضور مدیرعامل اسپیس ایکس، ایلان ماسک در کالیفرنیا از چنین ماموریتی پرده برداشت. در این مراسم این میلیاردر پروژه «Dear Moon» را معرفی کرد که می‌خواهد ۶ تا ۸ هنرمند از سراسر جهان را به ماه ببرد. این ماموریت که ۶ روز طول می‌کشد، احتمالا در سال ۲۰۲۳ رخ می‌دهد.

ماه

این میلیاردر ژاپنی در ویدیوی اخیرش گفته که این برنامه تکامل پیدا کرده و احتمالا هر فردی که یک کار خلاقانه انجام می‌دهد، می‌تواند هنرمند خطاب شود.

افرادی برای شرکت در این ماموریت باید دو ویژگی داشته باشند: به هر روشی به سایر مردم یا جامعه کمک کنند و اینکه مایل به حمایت از سایر افرادی باشند که آرزوهای مشابهی دارند. با وجود چنین موضوعی، هنوز نمی‌دانیم که چگونه افراد منتخب برای حضور در این ماموریت آموزش می‌بینند، با این حال مائزاوا گفته هزینه این سفر را بطور کامل پرداخت می‌کند و صندلی‌های ماموریت را خریداری کرده است.

طی دو سال گذشته این پروژه بروزرسانی چندانی نشده، اما مائزاوا در ژانویه ۲۰۲۰ کمپینی برای انتخاب یک همراه زن راه‌اندازی کرد که ۲۷,۷۲۲ درخواست دریافت کرد. علاوه بر این، سرویس استریم ژاپنی «AbemaTV» به دنبال تهیه یک مستند از این ماموریت به نام «Full Moon Lovers» بود که لغو شد.

این ماموریت با نسل آینده راکت‌های اسپیس ایکس یعنی استارشیپ انجام می‌شود که یک سیستم قابل استفاده مجدد کامل است. این سیستم می‌تواند افراد را با حداکثر ۱۰۰ تن بار روانه فضا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Amir
    Amir | ۱۴ اسفند ۱۳۹۹

    یه آدرسی ، سایتی چیزی ازش میزاشتین ما هم ثبت نام میکردیم !?

  • آریا
    آریا | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

    با پول خودش یا دونگی حساب میکنه؟

    • dr x dr xx
      dr x dr xx | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

      نه این سفر رو مهمون خودشی

  • Mr. J
    Mr. J | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

    کاش یکی از زمین تخت گرایان رو هم ببره ببینن زمین کره هست?

  • dr x dr xx
    dr x dr xx | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

    خدا خیرش بده

مطالب پیشنهادی