ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

همکاری هوندا، یاماها، KTM و پیاجیو در ساخت موتور سیکلت‌های برقی

چهار تولید کننده عمده موتور سیکلت در جهان، بر سر توسعه سیستم باتری‌های استاندارد سازی شده برای موتورهای الکتریکی، به تفاهم همکاری رسیدند. در این سیستم، امکان تعویض سریع باتری‌ها در ایستگاه‌های خدماتی که به ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۵

چهار تولید کننده عمده موتور سیکلت در جهان، بر سر توسعه سیستم باتری‌های استاندارد سازی شده برای موتورهای الکتریکی، به تفاهم همکاری رسیدند. در این سیستم، امکان تعویض سریع باتری‌ها در ایستگاه‌های خدماتی که به برندها و مدل‌های مختلف سرویس می‌دهند، فراهم خواهد شد.

هوندا، یاماها، KTM و پیاجیو تا این لحظه، پای امضای این قرارداد آمده اند. این گروه همچنین از دیگر تولید کنندگان موتور سیکلت هم برای پیوستن به این تفاهم نامه، دعوت به عمل آورده است. هنوز برد حرکتی و زمان شارژ در دنیای موتور سیکلت‌های برقی به اندازه خودروها اهمیت پیدا نکرده است. چرا که هرگز امکان نصب باتری‌های غول آسایی که بر روی خودروهای الکتریکی موجود اند، در موتور سیکلت‌ها، فراهم نیست.

با این حال، بعید است که سیستم‌های فعلی در موتورهای برقی هم دردسری برای موتور سواران ایجاد کنند. چرا که همین باتری‌های کوچک، قابلیت پیمایش اسپرت و بزرگراهی را تا صدها مایل به موتورهای برقی می‌دهند.

از طرفی، نصب ماژول‌های جدید به سیستم باتری‌های موتورهای برقی، وزن نهایی آنها را بالا می‌برد. در عوض، نصب این سیستم جدید در دوچرخه‌های برقی و اسکوترها، ایده خوبی به نظر می‌آید. به خصوص برای آن دسته از کسانی که دسترسی به جایگاه شارژ اختصاصی در خانه یا محل کار ندارند.

حتی این سیستم برای کاربری‌های آفرودی هم مناسب است. جایی که می‌توان دوچرخه‌های برقی را با وزن کمتر و باتری‌های پیشرفته‌تر، جایگزین موتور تریل‌ها کرد.

در گزارش خبری منتشر شده از سوی هوندا، این چنین آمده است: «هدف از این کنسرسیوم، تعریف یک استاندارد جدید باتری‌های قابل تعویض برای وسایل نقلیه گروه L بود که شامل موتور سیکلت‌ها، سه چرخه‌ها و چهار چرخه‌ها می شود. با همکاری نزدیکی که بین ما، سایر شرکت‌ها و  نهادهای تدوینگر استانداردهای اروپایی و بین المللی شکل گرفت، اعضای حاضر در کنسرسیوم به توافق مشترکی پیرامون توسعه نسل جدید باتری‌ها و سیستم شارژ دست یافتند. این کنسرسیوم فعالیت خود را از ماه می 2021 آغاز می‌کند. چهار موتور ساز فعال در این تفاهم نامه، راه ورود سایر شرکت‌ها به کنسرسیوم را باز گذاشته اند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی