ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست هوش مصنوعی MT9638 مدیاتک برای نسل بعدی تلویزیون‌ها معرفی شد

مدیاتک تا به امروز چندین چیپ برای تلویزیون‌ها وارد بازار کرده که در تلویزیون‌های هوشمند پایین‌رده تا پرچمدار مورد استفاده قرار گرفته‌اند. حالا این کمپانی از چیپست هوش مصنوعی MT9638 رونمایی کرده است. این چیپست ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۳

مدیاتک تا به امروز چندین چیپ برای تلویزیون‌ها وارد بازار کرده که در تلویزیون‌های هوشمند پایین‌رده تا پرچمدار مورد استفاده قرار گرفته‌اند. حالا این کمپانی از چیپست هوش مصنوعی MT9638 رونمایی کرده است.

این چیپست جدید برای نسل آینده تلویزیون‌های هوشمند 4K پریمیوم توسعه پیدا کرده و از واحد پردازش هوش مصنوعی (APU) یکپارچه بهره می‌برد. این تراشه دارای چندین هسته Cortex-A55 شرکت آرم به همراه پردازشگر گرافیکی Mali-G52 است. در حال حاضر اطلاعی از تعداد هسته‌های مورد استفاده در آن نداریم، اما انتظار می‌رود یک تراشه ۴ هسته‌ای باشد.

چیپست هوش مصنوعی MT9638 از قابلیت‌های قابل توجهی بهره می‌برد که برای مثال می‌توان به پشتیبانی از رفرش ریت متغیر (VRR)، برآورد حرکت و جبران آن (MEMC)، استاندارد HMDI 2.1 و +HDR10 اشاره کرد.

این چیپ می‌تواند از نمایشگر با رزولوشن 4K و رفرش ریت ۶۰ هرتز پشتیبانی کند و همچنین قادر به پشتیبانی از کدک‌های HEVC به همراه VP9 و AV1 است. برای ارتباطات، مدیاتک MT9638 می‌تواند از استانداردهای وای فای ۶، HDMI 2.1 و USB 3.0 پشتیبانی کند. در بخش صوتی هم با دالبی اتموس و DTS Virtual X روبه‌رو هستیم.

چیپست هوش مصنوعی MT9638

این تراشه به هوش مصنوعی مجهز شده که سازندگان تلویزیون می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. از کاربردهای هوش مصنوعی مورد استفاده در این چیپ می‌توان به تنظیم خودکار پارامترهایی مانند رنگ، غلظت، روشنایی و شفافیت اشاره کرده کرد و همچنین امکان بهبود کیفیت تصویر توسط آن هم وجود دارد.

چیپست هوش مصنوعی MT9638 از دستیارهای مجازی و همچنین فناوری تشخیص صدا پشتیبانی می‌کند. این تراشه مدیاتک قادر به پشتیبانی از ۴ میکروفن با مصرف انرژی فوق‌العاده پایین در حالت استندبای است.

به گفته مدیاتک، تلویزیون‌های هوشمند 4K مجهز به این تراشه جدید در سه ماهه دوم سال جاری میلادی از راه می‌رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی