ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل کروم
تکنولوژی

آشنایی با فلگ‌های کروم؛ ده قابلیت مخفی گوگل کروم که باید استفاده کنید

گوگل کروم به عنوان محبوب‌ترین مرورگر در میان کاربران شناخته می‌شود. چه روی پلتفرم موبایل و چه پی‌سی می‌توانید این مرورگر را به صورت کاملا رایگان دانلود و نصب کنید. سهولت استفاده، سینک بودن با ...

محمد امین بهتوئی
نوشته شده توسط محمد امین بهتوئی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

گوگل کروم به عنوان محبوب‌ترین مرورگر در میان کاربران شناخته می‌شود. چه روی پلتفرم موبایل و چه پی‌سی می‌توانید این مرورگر را به صورت کاملا رایگان دانلود و نصب کنید. سهولت استفاده، سینک بودن با اپلیکیشن موبایل و تنظیمات کاربردی از جمله قابلیت‌های مهم گوگل کروم محسوب می‌شوند. آمارها نشان می‌دهند بسیاری از کاربران مرورگر کروم را به سایر مرورگرهای موجود ترجیح می‌دهند. یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده گوگل کروم تنظیمات مخفی آن است که به عنوان «فلگ» شناخته می‌شود. این فلگ‌ها دردسترس شما نیستند و نمی‌توانید از منوی کروم آن‌ها را فعال یا استفاده کنید.

تماشای ویدیو از آپارات:

تماشای ویدیو از یوتیوب:

درواقع گوگل از فلگ‌ها به عنوان ویژگی‌هایی یاد می‌کند که در مرحله تست و بررسی قرار دارند. اگر کارآمد بودنشان اثبات شود وارد تنظیمات اصلی برنامه شده و در غیر این صورت از لیست فلگ‌ها نیز پاک می‌شوند. به همین خاطر گفته می‌شود ممکن است این فلگ‌ها درست کار نکنند. اما طی سال‌های گذشته برخی از این فلگ‌ها کاربردی بودنشان را اثبات کرده‌اند. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از فلگ Parallel Download سرعت دانلود فایل‌ها را افزایش دهید. فلگ Experimental QUIC Protocol سرعت وبگردی شما را افزایش می‌دهد. با استفاده از فلگ Force Dark Mode می‌توانید رنگبندی تمام وبسایت‌های مورد نظرتان را (حتی اگر از این قابلیت پشتیبانی نکنند) تغییر دهید.فلگ Tab Group به شما اجازه می‌دهد به سادگی تب‌هایتان را در دسته‌بندی‌های مختلف قرار دهید تا دسترسی به آن‌ها ساده‌تر باشد.

برای وارد شدن به بخش فلگ‌ها کافی است عبارت chrome://flags را در آدرس‌بار مرورگرتان تایپ کنید. با زدن دکمه اینتر وارد صفحه‌ای می‌شوید که فلگ‌های مختلف در آن لیست شده‌اند. تعداد این فلگ‌ها بسیار زیاد است و به همین خاطر شناخت بهترین گزینه‌ها می‌تواند پروسه انتخاب کردنشان را ساده‌تر کند. در این ویدیو تصمیم گرفتیم ۱۰ فلگ برتر گوگل کروم را به شما معرفی کنیم. پس تا انتها همراهمان باشید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی