ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دادگاه اینتل را به دلیل نقض پتنت به پرداخت غرامت ۲ میلیارد دلاری محکوم کرد

یک هیئت منصفه در ایالت تگزاس آمریکا از اینتل خواسته است تا ۲.۱۸ میلیارد دلار بابت نقض پتنت به شرکت VLSI Technology غرامت بدهد. این شرکت که تقریبا ۲۰ سال حضور خارجی نداشته، حالا به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۵

یک هیئت منصفه در ایالت تگزاس آمریکا از اینتل خواسته است تا ۲.۱۸ میلیارد دلار بابت نقض پتنت به شرکت VLSI Technology غرامت بدهد. این شرکت که تقریبا ۲۰ سال حضور خارجی نداشته، حالا به یک بار پیدا شده تا یک دهم سود سالانه اینتل را از آن خود کند.

به گزارش بلومبرگ، شرکت VLSI آخرین بار در سال ۱۹۹۹ به صورت مستقل دیده شده بود. در آن زمان کمپانی فیلیپس این شرکت طراحی نیمه‌رساناها را به مبلغ ۱ میلیارد دلار خرید و دارایی‌های آن به یکی از زیرمجموعه‌های فیلیپس به نام NXP منتقل کرد. این شرکت که حالا دوباره در سال ۲۰۱۹ به حیات برگشته، ظاهرا قرار است بخشی از پول اینتل را به دست NXP هم برساند.

یکی از دستاوردهای مهم و مشهور VLSI حضور در پروژه ابتدایی اپل و Acorn برای تولید نخستین پردازنده‌های آرم بود. این پروژه در نهایت زیربنای ساخت تراشه‌هایی را فراهم کرد که اکنون آن‌ها را در همه تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و اخیرا لپ‌تاپ و کامپیوترها می‌بینیم.

البته پتنت‌های مورد بحث از نظر فنی جدیدتر از VLSI هستند. آن‌ها در اصل در سال ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ برای Freescale Semiconductor و Sigmatel صادر شده‌اند و تاریخ ثبت قدیمی‌ترینشان به سال ۲۰۰۵ بر می‌گردد. ولی بلومبرگ می‌گوید که تمامی پتنت‌ها در سال ۲۰۱۹ به VLSI منتقل شده‌اند.

«ویلیام لی» وکیل اینتل در دفاع از این شرکت خطاب به هیئت منصفه گفت: «[VLSI] دو پتنتی را که ۱۰ سال است از آن‌ها استفاده نشده هدف قرار داده و می‌گوید ما ۲ میلیارد دلار پول می‌خواهیم. درخواست zhglhki VLSI کار نوآوران واقعی را سخت می‌کند.»

با این حال، هیئت منصفه به خاطر نقض دو مورد از این سه پتنت به پرداخت غرامتی معادل یک دهم سود سالانه اینتل رای داده است. این پتنت‌ها درباره «مدیریت سرعت کلاک در دستگاه‌های الکترونیکی»، «تکنیک عملکرد حافظه با حداکثر ولتاژ کاری» و «مقیاس‌دهی به ابعاد حافظه بر اساس ولتاژ» هستند.

اینتل می‌گوید هنوز میدان نبرد را ترک نکرده است: «اینتل با رای امروز هیئت منصفانه قویاً مخالف است. ما به سراغ دادگاه تجدیدنظر می‌رویم و اطمینان داریم که پیروز خواهیم شد.»

شرکت VLSI چند پرونده دیگر هم علیه اینتل در جریان دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیرعلی
    امیرعلی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

    هیچ دلیل نداره فقط پول می‌خوان ?

مطالب پیشنهادی