ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

اینستاگرام «ناخواسته» نمایش لایک پست‌ها را برای عده بیشتری از کاربران متوقف کرد

عده زیادی از کاربران اینستاگرام امروز نوتیفیکیشنی دریافت کردند که به آن‌ها می‌گفت از این پس قادر به دیدن تعداد لایک پست‌ها نخواهند بود. این نوتیفیکیشن در حالی به دست کاربران رسید که اینستاگرام اطلاعیه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

عده زیادی از کاربران اینستاگرام امروز نوتیفیکیشنی دریافت کردند که به آن‌ها می‌گفت از این پس قادر به دیدن تعداد لایک پست‌ها نخواهند بود. این نوتیفیکیشن در حالی به دست کاربران رسید که اینستاگرام اطلاعیه جدیدی را به‌صورت رسمی منتشر نکرده بود.

اینستاگرام اولین بار در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که نمایش لایک پست‌ها را به‌صورت آزمایشی متوقف می‌کند. این آزمایش در طول سال ۲۰۱۹ ادامه یافت اما اطلاعیه جدیدی درباره آن منتشر نشد و خیلی‌ها هنوز می‌توانستند تعداد لایک پست‌ها را مشاهده کنند.

حالا اینستاگرام در واکنش به اتفاق امروز اعلام کرده که این تغییر یک باگ بوده است. این شبکه اجتماعی در توییتر نوشت: «ما امروز به شکل ناخواسته افراد بیشتری را به این برنامه آزمایشی اضافه کردیم؛ این اتفاق ناشی از یک باگ بود. حالا مشغول حل مشکل هستیم و در اسرع وقت دوباره تعداد لایک‌ها را برای این دسته از افراد به نمایش در می‌آوریم.» بنابراین اگر این نوتیفیکیشن را دریافت کرده‌اید، احتمالا به‌زودی شرایط برای شما به حالت عادی بر می‌گردد.

این شرکت در برنامه آزمایشی خود آمار بازدید ویدیوها را هم به صورت خصوصی درآورده بود. اینستاگرام می‌خواست با این تغییر تمرکز کاربران و تولیدکنندگان محتوا را به خود محتوا جلب کند و وسواس افزایش تعداد لایک‌ها را کاهش دهد. این قابلیت پیش‌تر در کشورهایی مثل استرالیا، برزیل، کانادا، ایرلند، ایتالیا، ژاپن و نیوزلند آزمایش شده بود.

اینستاگرام از همان ابتدا گفته بود که از اهمیت تعداد لایک‌ها برای افراد تاثیرگذار آگاه است و می‌داند که آن‌ها با حامیان مالی خود از طریق همین آمارها مذاکره می‌کنند. این شرکت وعده داده بود که به دنبال روش‌های دیگری خواهد گشت تا ارتباط میان صفحات تاثیرگذار و حامیان مالی آن‌ها را به شکل مناسب‌تری فراهم کند.

اجرای این ایده با واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران مواجه شد. حالا با توجه به این که اینستاگرام قول داده تا این «باگ» را برطرف کند، به نظر می‌رسد که آن‌ها حداقل به اندازه قبل برای حذف لایک پست‌ها مصمم نیستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی