ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون‌های آینده احتمالا به جای درگاه کابل، رابط مغناطیسی هوشمند دارند

به تازگی اپل پتنت جدیدی در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده به ثبت رسانده که از رابط مغناطیسی هوشمند جدیدی برای اتصال به صورت‌های مختلف از جمله حالت کشویی و پین‌دار برای ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

به تازگی اپل پتنت جدیدی در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده به ثبت رسانده که از رابط مغناطیسی هوشمند جدیدی برای اتصال به صورت‌های مختلف از جمله حالت کشویی و پین‌دار برای آیفون و آیپد خبر می‌دهد. در پتنت ثبت شده کانکتور هوشمند مغناطیسی برای آیفون دیده می‌شود که در مقابل نفوذ آب نیز مقاوم است.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی «PatentlyApple»، اپل در حال توسعه کانکتورهای هوشمند با طراحی متفاوتی است که می‌تواند برای اتصال لوازم جانبی به آیفون و آیپد به کار برده شود.

با وجودی که اپل توجه ویژه‌ای به شارژ بی‌سیم نشان می‌دهد، اما ظاهرا کماکان به کانکتورهای مغناطیسی نیز علاقه دارد و به عنوان گزینه‌ای موازی آن را در نظر می‌گیرد. نخستین کانکتور هوشمند مغناطیسی اپل در آیپد مورد استفاده قرار گرفت تا کیبورد هوشمند را به دستگاه متصل کند و اکنون این شرکت در تلاش است کانکتور جدیدی نیز به سبد خود اضافه کند.

کانکتور هوشمند مغناطیسی می‌تواند برای انتقال انرژی یا داده مورد استفاده قرار گیرد. تصاویر به اشتراک گذاشته شده در مورد پتنت اپل نشان می‌دهد که کانکتور مذکور مجهز به نقطه اتصال مغناطیسی است که به راحتی با خاصیت مغناطیسی که دارد به دستگاه متصل می‌شود.

در بین طرح‌های مربوط به پتنت، یکی از آنها کانکتور مغناطیسی هوشمند مخصوص گوشی‌های آیفون است که طراحی آن به گونه‌ای است که در برابر نفوذ آب نیز مقاوم خواهد بود.

باید دید آیا اپل قصد دارد نسل بعدی آیفون و آیپد را با کانکتور هوشمند مغناطیسی به بازار عرضه کند یا پتنت مذکور تنها به تلاش اپل برای توسعه چنین ایده‌ای اشاره دارد.

طرح‌های ارائه شده در پنتت بسیار متنوع هستند و از حالت اتصال کشویی تا مدل‌های پین‌دار را شامل می‌شود. هنوز مشخص نیست اپل چه زمانی توسعه جدی چنین کانکتور هوشمندی را آغاز خواهد کرد اما آنچه مشخص است اینکه اپل به سمت ارائه یک آیفون بدون درگاه حرکت می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۱۴ اسفند ۱۳۹۹

    اینطور که اپل داره پیش میره احتمال داره در آینده کارتن رو حذف کنه و ایفون رو داخل کیسه نایلون تحویل بده برای محیط زیست ?

مطالب پیشنهادی