ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

انفجار نمونه آزمایشی فضاپیمای استارشیپ پس از فرود موفق [تماشا کنید]

نمونه آزمایشی فضاپیمای استارشیپ اسپیس ایکس برای نخستین بار توانست پس از پرواز آزمایشی در ارتفاع بالا در تگزاس فرود موفقیت آمیزی را تجربه کند، اما دقایقی بعد منفجر شد. پرواز آزمایشی فضاپیمای استارشیپ با ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۶

نمونه آزمایشی فضاپیمای استارشیپ اسپیس ایکس برای نخستین بار توانست پس از پرواز آزمایشی در ارتفاع بالا در تگزاس فرود موفقیت آمیزی را تجربه کند، اما دقایقی بعد منفجر شد.

پرواز آزمایشی فضاپیمای استارشیپ با نام SN10 نسبت به نمونه‌های قبلی SN8 و SN9 عملکرد موفقیت آمیزتری داشته است. یکی از اهداف مهندسان اسپیس ایکس از پرتاب این فضاپیما، آزمایش پرتاب و کنترل حرکت‌های آیرودینامیکی آن برای فرود روی زمین بود.

این فضاپیما در پرواز آزمایشی خود در روز پنجشنبه ۱۳ اسفندماه ساعت ۳ بامداد به وقت تهران توانست تا ارتفاع ۱۰ کیلومتری اوج بگیرد و فرود موفقیت آمیزی را نیز تجربه کرد ولی حدود ۸ دقیقه بعد از فرود روی زمین منفجر شد. این در حالی است که دو پرواز آزمایشی قبلی با مشکلات بیشتری روبرو بودند. در واقع این پرتاب آزمایشی، نخستین پرواز موفق فضاپیمای استارشیپ اسپیس ایکس محسوب می‌شود که SN10 توانست به آرامی روی بالشتک‌ها فرود بیاید.

نخستین آزمایش‌های این فضاپیما در سال ۲۰۱۹ انجام شد. البته تمامی آزمایش‌ها در ارتفاع پایین انجام شده بودند. حال آنکه آخرین پرتاب آزمایشی تا ارتفاع ۱۰ کیلومتری توانست اوج بگیرد که ارتفاعی بیشتر از پروازهای قبلی هم محسوب می‌شود. از سوی دیگر در نمونه‌های آزمایشی قبلی استارشیپ، مخزن های بزرگی تنها با یک موتور تا ارتفاع ۱۵۰ متری از زمین اوج گرفته بودند. حال آنکه پروازهای آزمایشی فضاپیماهای SN8 تا SN10 با سه موتور و باله هایی در قسمت جلو و عقب پرتاب شده بودند که امکان کنترل آیرودینامیکی بهتری را برای این پروازها ایجاد کرده بود.

بی شک طی ماه های آینده شاهد پروازهای آزمایشی بیشتری از فضاپیمای استارشیپ اسپیس ایکس خواهیم بود و باید دید پروازهای آزمایشی بعدی چه موفقیت های جدیدی را برای اسپیس ایکس رقم خواهد زد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۷ اسفند ۱۳۹۹

    لعنت به هرچی موشکه
    چه ایرانی چه آمریکایی چه چینی
    بسه دیگه

    تهش میخوای همینو بدی دست نیروی فضایی آمریکا
    #تگزاس

    • آریا
      آریا | ۱۷ اسفند ۱۳۹۹

      درود بر هرچی موشک که دیکتاتور ها و تروریست ها ازش وحشت دارند

  • molavy
    molavy | ۱۴ اسفند ۱۳۹۹

    بست دیگه اینقدر پول مردم بدبخت موشک درست نکنید

  • nexaen
    nexaen | ۱۴ اسفند ۱۳۹۹

    در پاسخ اونایی که از این خبر برای توجیه دزدی های داخلی استفاده میکنن:
    1- ایلان ماسک شرکت خصوصی داره و پولش رو در این راه خرج میکنه. پول نفت و ملی آمریکا نیست.
    2- اگر ایران را با کشوری توسعه یافته مقایسه میکنید که نیاز های اولیه ی مردمش رو برطرف کرده، این یک مقایسه ی اشتباه است. (اینجا فقط آمریکا نیست و کشوری مانند ژاپن را میشه مثال زد. در کشورهایی مانند آلمان یا کشورهای توسعه یافته ی دیگه افراد فقیر هم پیدا میشوند ولی میانگین جامعه زندگی خوب دارند. اقتصاد ثبات دارد و کسی که کار میکنه نیاز های اولیه ی زندگیش برآورده میشود. اولویت های هزینه ها رعایت میشود)
    3. این بسیجی ها وساندیسی ها همیشه شعار مرگ بر آمریکا و نه شرقی نه غربی سر میدن، چجور اینجور جاها ملاکشون میشه آمریکا و روش اونا رو دنبال میکنن!!!؟ حالا خوبه شرکت آمریکایی خصوصی بوده و شما واسه توجیه خودتون اونو مثال میزنین و از پول نفت مردم بابت این دزدی هاتون میخواین خرج کنین.

    • Alireza?
      Alireza? | ۱۵ اسفند ۱۳۹۹

      چون اولین غربگرایی هستید که من دیدم قبول کردین که عده ای از مردم هر کشوری فقیر هستن با احترام بیشتری جوابتونو میدم☺اولا دقیقا میشه بفرمایید چه کسی غیر از شما به اختلاس هایی که توی هر کشوری هست اشاره کرد؟(دستکم هر کشوری که روند توسعه رو طی کرده چندین اختلاس بزرگ هم توش اتفاق افتاده و ایران هم درنال طی کردن روند توسعه هست)دوما چندین شرکت آماری وجود داره و با توجه به امکاناتی که در دسترس هست کار سختی نیست که میانگین درامد مردم آمریکا،ژاپن،آلمان و... رو ببینیم(خودتون برید ببینید و با قیمت های توی این کشورها مقایسه کنید)در مورد سوم هم اینقدر جواب غربگداها رو دادم که دیگه خسته شدم(درضمن فهمیدم که هیچ فایده ای نداره که اینقدر خودم رو خسته کنم)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی