ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

افزایش قیمت نسبی خودروها در بازار خودرو این هفته

در حالی که پیش بینی می‌شد بازار خودرو تا پایان سال نیز همچنان در رکود بماند، گویا تب و تاب شب عید، اندکی به رونق بازار افزوده است و از ابتدای این هفته، قیمت‌ها با ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

در حالی که پیش بینی می‌شد بازار خودرو تا پایان سال نیز همچنان در رکود بماند، گویا تب و تاب شب عید، اندکی به رونق بازار افزوده است و از ابتدای این هفته، قیمت‌ها با رشد نسبی مواجه شده اند. این اتفاق در شرایطی رخ داده که بازار ارز هم نسبتا ساکن است و خبری از گرانی دوباره دلار به گوش نمی‌رسد. البته همچون هفته‌های گذشته، بیشتر نوسان قیمت‌ها مربوط به خودروهای تولید داخل است. چرا که در بازار خودروهای وارداتی و مونتاژی به دلیل رکود سنگین حاکم، عملا نوسان خاصی به چشم نمی‌خورد.

به گزارش خبر آنلاین، پژو 206 تیپ 2 به عنوان ارزان‌ترین عضو خانواده 206، در هفته اخیر 1 میلیون گران شده است و اکنون 196 میلیون تومان می‌ارزد. در همین خانواده، پژو 207 اتوماتیک بیش‌ترین رشد قیمت را تجربه کرده و از برچسب 390 میلیونی که چندی پیش داشت، تا 402 میلیون تومان بالا رفته است! پژو 206 تیپ 5 شاید از معدود محصولات ایران خودرو باشد که افت قیمت داشته و این روزها از 261 به 258 میلیون تومان سقوط کرده است. اما قیمت پژو پارس سال هم افزایشی بوده و امروز با 1 میلیون جهش، 216 میلیون تومان معامله می‌گردد.

در خانواده خودروهای ملی، سمند ال ایکس در همین هفته 1 میلیون گران شده و اینک، 187 میلیون می‌ارزد. سمند EF7 بر روی مرز 204 میلیونی مانده و سمند سورن، به عدد 236 میلیون تومان رسیده است. دنا معمولی هم ثبات قیمتی خودش را حفظ کرده و کماکان 274 میلیون تومان است. اما خانواده دنا پلاس، بازه قیمتی گسترده‌ای را پوشش می‌دهند. از دنا پلاس تیپ 1 که 263 میلیون می ارزد تا دنا پلاس توربو دنده‌ای که 355 میلیون تومان بها دارد.

در خانواده سایپا، پراید 111 همچنان به صورت صفر کیلومتر در بازار یافت می‌شود و بر روی مرز 128 میلیون تومان، ثابت مانده است. پراید 131 به عنوان نسخه پایه پراید صندوقدار، 1 میلیون گران شده و اکنون 111 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. پراید 132 در بین پرایدها، بیش‌ترین رشد قیمت را داشته با یک پرش 3 میلیونی، این هفته تا 115 میلیون تومان هم قیمت داده می‌شود. پراید 151 که روزگاری ارزان‌ترین نسخه پراید بود، اکنون هم قیمت مدل 131 شده و با بودجه 111 میلیون تومانی قابل خریداری است. از پرایدها که فاصله بگیریم، به تیبا و تیبا 2 می‌رسیم که هر کدام در این هفته، 1 میلیون گران شده اند و به ترتیب، 121 و 132 میلیون تومان می‌ارزند.

از مونتاژی‌های گران‌تر که بخواهیم بگوییم، به پژو 2008 بر می‌خوریم که چه در مدل‌های 98 و چه 99، ثبات قیمت داشته است. پژو 2008 صفر کیلومتر مدل 98 را امروز 850 میلیون تومان می‌فروشند. حال آنکه مدل 99 همین خودرو صرفا به دلیل سال ساخت جدیدتر، 75 میلیون تومان گران‌تر است! سوزوکی گرند ویتارا که این روزها دیگر به اندازه گذشته مورد توجه نیست، همچنان 960 میلیون تومان قیمت دارد. سیتروئن C3 هم به عنوان یکی دیگر از مونتاژی‌های گران بازار، از ابتدای هفته جاری، تغییر قیمت نداشته و بر روی مرز 860 میلیون تومان، ثابت قدم بوده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی