ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ولوو C40 Recharge معرفی شد؛ یک کراس‌اوور کوپه برقی که فقط به صورت آنلاین فروخته می‌شود

ولوو از دومین خودروی تمام الکتریکی خود با نام C40 Recharge پرده‌برداری کرد. همانند XC40 Recharge، این خودروی جدید نیز بر مبنای پلتفرم CMA توسعه یافته و در دسته کراس‌اوورهای کوپه قرار می‌گیرد. C40 Recharge ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

ولوو از دومین خودروی تمام الکتریکی خود با نام C40 Recharge پرده‌برداری کرد. همانند XC40 Recharge، این خودروی جدید نیز بر مبنای پلتفرم CMA توسعه یافته و در دسته کراس‌اوورهای کوپه قرار می‌گیرد. C40 Recharge گامی در راستای تبدیل شدن ولوو به یک برند تمام الکتریکی محسوب می‌شود. شاید بدانید این کمپانی می‌خواهد از سال 2030 همه محصولات خود را با پیشرانه‌های برقی و به صورت آنلاین راهی بازار کند.

از لحاظ نمای بیرونی، C40 Recharge شباهت فراوانی با دیگر اعضای خانواده خود دارد و هنگام نگاه کردن به آن کاملا واضح و مشخص است که با مدلی از ولوو روبرو هستیم. به طور کلی می‌توان این خودرو را نسخه کوپه از کراس‌اوور XC40 Recharge توصیف کرد.

ولوو C40 Recharge
ولوو XC40 Recharge

البته اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم، باید بگوییم تفاوت‌هایی جزئی بین دو مدل وجود دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از چراغ‌های اصلی با تکنولوژی پیکسل، بازطراحی سپر، چراغ‌های مه‌شکن افقی به جای نمونه‌های گرد و امتداد پیدا کردن چراغ‌های عقب به روی درب پنجم در C40 Recharge.

ولوو C40 Recharge
ولوو XC40 Recharge

از نظر ابعاد هم C40 Recharge و XC40 Recharge تفاوت‌هایی با هم دارند، طوری که ارتفاع مدل جدیدتر هفت سانتی‌متر کاهش یافته، اما طول و عرض آن اندکی افزایش پیدا کرده است. با توجه به قوس سقف نیز، فضای سر در C40 Recharge حدود 4 سانتی‌متر کمتر شده است.

ولوو C40 Recharge
ولوو XC40 Recharge

در داخل کابین هم ولوو C40 Recharge محیط بسیار آشنایی دارد. شاید سیستم اینفوتینمنت مبتنی بر اندروید را بتوان جذاب‌ترین ویژگی کابین این کراس‌اوور کوپه دانست. به گفته ولوو این سیستم با اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی مثل گوگل Maps، گوگل Assistant و گوگل Play Store یکپارچه شده است.

تازه‌ترین محصول ولوو با ارتباط داده نامحدود عرضه شده و نخستین ساخته کمپانی است که در داخل کابین آن اثری از چرم دیده نمی‌شود، چرا که روکش‌ها و قسمت‌های مختلف جنسی از مواد بازیافتی دارند.

و اما پیشرانه؛ نیروی ولوو C40 Recharge توسط دو موتور برقی (یکی روی محور جلو و دیگری روی محور عقب) تامین می‌شود. این موتورها که از XC40 Recharge  به امانت گرفته شده‌اند، با همکاری هم 402 اسب بخار قدرت و 660 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند.

ولوو تا سال 2030 به یک برند تمام الکتریکی تبدیل می‌شود

ولوو C40 Recharge مثل همزاد خود برای رسیدن به سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت نیازمند 4.7 ثانیه بوده و قادر است به نهایت سرعت 112 مایل (180 کیلومتر) برسد. شاید بدانید این رقم به صورت الکترونیکی محدود شده و ولوو به محصولات جدید خود اجازه تجاوز از سرعت 180 کیلومتر در ساعت را نمی‌دهد.

C40 Recharge فقط به صورت آنلاین قابل خرید خواهد بود

وظیفه تامین انرژی این کراس‌اوور کوپه بر عهده پک باتری 78 کیلووات ساعتی گذاشته شده است. ولوو می‌گوید با تکیه بر این پک و طبق استاندارد WLTP مدل جدید C40 Recharge خواهد توانست تا 261 مایل (420 کیلومتر) مسافت را با شارژ کامل طی کند. این رقم بر اساس استاندارد واقع‌گرایانه‌تر EPA برابر با 210 مایل (338 کیلومتر) محاسبه شده است.

ولوو C40 Recharge از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، به همین خاطر باتری آن در عرض 40 دقیقه تا 80 درصد شارژ می‌شود. البته در صورت استفاده از شارژر استاندارد 11 کیلووات ساعتی، پر شدن باتری حدود 8 ساعت طول خواهد کشید.

برخلاف XC40 Recharge، مدل جدید C40 Recharge فقط در نسخه تمام الکتریکی تولید خواهد شد

همچنین به لطف پشتیبانی از آپدیت از راه دور، این امکان وجود دارد که در آینده قابلیت‌های بیشتری را به C40 Recharge اضافه کرد و یا با بهینه‌سازی‌های گوناگون برد حرکتی یا سرعت شارژ آن را ارتقا داد.

هنریک گرین (Henrik Green) مدیر بخش تکنولوژی خودروساز سوئدی در رابطه با C40 Recharge گفته این خودرو آینده ولوو را به نمایش گذاشته و مسیر حرکت کمپانی را نشان می‌دهد. وی تاکید کرده این خودرو فقط به صورت آنلاین عرضه خواهد شد.

آنطور که اعلام شده، ولوو C40 Recharge از پاییز امسال در کارخانه گنت بلژیک و در کنار XC40 Recharge تولید می‌شود. درباره قیمت این کراس‌اوور کوپه فعلا حرفی به میان نیامده، اما مدل XC40 Recharge با قیمت پایه‌ای در حدود 55 هزار دلار به فروش می‌رسد. ناگفته نماند با توجه به استقبال بیشتر از مدل‌های شاسی‌بلند کمپانی، مدیرعامل ولوو اخیرا اعلام کرده تولید سدان‌ها و استیشن‌های کم‌فروش به تدریج متوقف خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی