ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شرکت مشترک دایملر تراک و گروه ولوو با هدف تولید کشنده‌های هیدروژنی رسما متولد شد

آوریل گذشته بود که دو کمپانی بزرگ دایملر تراک (Daimler Truck) و گروه ولوو (Volvo Group) از تلاش برای توافق بر سر ایجاد یک شرکت مشترک با هدف تولید کشنده‌های هیدروژنی خبر دادند. حال با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

آوریل گذشته بود که دو کمپانی بزرگ دایملر تراک (Daimler Truck) و گروه ولوو (Volvo Group) از تلاش برای توافق بر سر ایجاد یک شرکت مشترک با هدف تولید کشنده‌های هیدروژنی خبر دادند. حال با معاملات صورت گرفته، این شرکت مشترک رسما متولد شده و بزودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

طبق این قرارداد گروه ولوو با پرداخت نقدی 600 میلیون یورو 50 درصد از سهام Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG را خریداری کرده است. این شرکت از این به بعد تحت نام Cellcentric GmbH & Co. KG به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

شرکت مشترک دایملر تراک و گروه ولوو

این شرکت مشترک یا جوینت ونچر (Joint Venture) سیستم‌های پیل سوختی مخصوص کشنده‌های سنگین را تولید و تجاری‌سازی خواهد کرد. دایملر تراک و گروه ولوو در نظر دارند تست کشنده‌های مجهز به پیشرانه هیدروژنی توسط مشتریان را در عرض سه سال آینده آغاز کنند. تولید انبوه این کشنده‌ها هم برای نیمه دوم دهه کنونی یعنی بعد از سال 2025 برنامه‌ریزی شده است.

با آنکه دایملر تراک و گروه ولوو سهمی برابر از شرکت Cellcentric GmbH & Co. KG را در اختیار دارند، ولی آنها تاکید کرده‌اند کماکان رقیب یکدیگر محسوب شده و در حوزه‌هایی مثل تکنولوژی و یکپارچه کردن پیل سوختی با کشنده‌ها به رقابت با هم خواهند پرداخت.

آقای Martin Lundstedt مدیرعامل گروه ولوو در بیانیه سال قبل گفته بود:

«با شکل‌گیری این شرکت مشترک، ما نشان می‌دهیم که به استفاده از تکنولوژی پیل سوختی در خودروهای تجاری باور داریم. اما برای اینکه این رویا به واقعیت تبدیل شود، دیگر کمپانی‌ها و موسسات باید به توسعه آن کمک و از آن حمایت کنند.»

بد نیست اشاره کنیم دایملر و ولوو می‌خواهند جوینت ونچر خود را به یک شرکت پیشگام در زمینه کشنده‌های پیل سوختی تبدیل کنند تا گامی بلند در راستای به صفر رساندن تاثیرات منفی بر تغییرات جوی و پایدار کردن صنعت حمل و نقل بردارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی