ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

انتشار اولین تصاویر از کابین کیا K8؛ جایگزینی لوکس برای کادنزا

کمپانی کیا چند روز پیش با انتشار چند تصویر محدود، از عرضه یک سدان جدید و لوکس به نام K8 در آینده نزدیک خبر داد. در آن مقطع کیا فقط به انتشار تصاویر نمای بیرونی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

کمپانی کیا چند روز پیش با انتشار چند تصویر محدود، از عرضه یک سدان جدید و لوکس به نام K8 در آینده نزدیک خبر داد. در آن مقطع کیا فقط به انتشار تصاویر نمای بیرونی بسنده کرده بود؛ حال به فاصله کوتاهی این خودروساز کره‌ای نخستین تصاویر از داخل کابین محصول پر سر و صدای خود را هم منتشر کرده تا K8 بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

این تصاویر حکایت از آن دارند کیا K8 درست مثل نمای بیرونی در داخل کابین نیز بسیار زیبا و جذاب طراحی شده و قسمت‌های مختلف از کیفیت بالایی برخوردار هستند. داشبورد خوش‌فرم و دو طبقه این خودرو میزبان یک پنل عریض در پشت فرمان است. این پنل تا میانه‌های داشبورد امتداد پیدا کرده و دو نمایشگر 12 اینچی را در خود جای داده است. یکی از این نمایشگرها برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده و دیگری برای مدیریت سیستم اینفوتینمنت کاربرد دارد.

غربیلک فرمان با طراحی کاملا خاص که مدل‌های اشرافی را در ذهن تداعی می‌کند، از دیگر المان‌های شاخص کابین کیا K8 است. این غربیلک سه‌شاخه و متفاوت به لوگوی جدید کمپانی کیا مزین شده است.

انتشار اولین تصاویر از کابین کیا K8

کیا وظیفه کنترل تجهیزات مختلف از جمله سیستم تهویه مطبوع را به دکمه‌های لمسی سپرده است. این امر سبب شده تعداد دکمه‌های فیزیکی به شکل قابل توجهی کاهش یافته و با فضایی مینیمال‌تر روبرو باشیم.

بر روی کنسول میانی اثری از اهرم تعویض دنده دیده نمی‌شود و این کار بر عهده یک دکمه گردان گذاشته شده است. این دکمه از طریق مکانیسم تعویض با سیم (shift-by-wire) و بصورت الکترونیکی با گیربکس ارتباط دارد. در کنار این دکمه، دو جالیوانی و یک محفظه برای قرار دادن لوازم کوچک به چشم می‌خورد. گرم‌کن‌های صندلی و فرمان هم از طریق دکمه‌های موجود در جلوی زیرآرنجی فعال می‌شوند.

انتشار اولین تصاویر از کابین کیا K8

به گفته کیا، سدان لوکس K8 از سیستم صوتی 14 اسپیکره ساخت شرکت انگلستانی مریدین (Meridian) سود خواهد برد. نورپردازی چشم‌نواز، تزئینات چوبی برگرفته از قایق‌های تفریحی مدرن، قطعات فلزی با کیفیت، روکش‌هایی از جنس چرم ناپا و پنل درها با بافت الماسی‌شکل از دیگر ویژگی‌های کابین لوکس K8 هستند.

کریم حبیب مدیر طراحی نایب رئیس کیا، ضمن تمجید از نمای بیرونی و داخلی، K8را اولین نتیجه بازنگری در برند دانسته و افزوده این خودرو نمایانگر مسیر و اهداف آتی کمپانی است.

شایان ذکر است K8 جانشین K7 یا همان کادنزا خواهد شد. با توجه به اینکه در ایالات متحده روز به روز بر شمار طرفداران خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور افزوده می‌شود، کیا هم در این کشور بر عرضه چنین مدل‌هایی تمرکز نموده و سدان جذاب خود را در آمریکای شمالی عرضه نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • GT
    GT | ۱۵ اسفند ۱۳۹۹

    ایران کجایی?

  • yas
    yas | ۱۵ اسفند ۱۳۹۹

    همه چیزش خیلی خوبه ولی فرمونش انصافا زشته

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

      موافقم، میتونست خیلی بهتر از این باشه، برای سال ۲۰۲۱ قدیمه طراحی فرمونش

مطالب پیشنهادی