ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تست گوزن نسل جدید هیوندای توسان نتیجه‌ای ضعیف داشت [تماشا کنید]

نشریه اسپانیایی KM77 که به خاطر برگزاری تست گوزن و ارزیابی هندلینگ انواع خودروها شهرت پیدا کرده، به سراغ نسل جدید هیوندای توسان رفته و عملکرد این کراس‌اوور کره‌ای را در تغییر مسیرهای ناگهانی بررسی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۵

نشریه اسپانیایی KM77 که به خاطر برگزاری تست گوزن و ارزیابی هندلینگ انواع خودروها شهرت پیدا کرده، به سراغ نسل جدید هیوندای توسان رفته و عملکرد این کراس‌اوور کره‌ای را در تغییر مسیرهای ناگهانی بررسی کرده است. نسخه‌ای که توسط KM77 انتخاب شده به پیشرانه‌ای هیبریدی با قدرت تقریبی 230 اسب بخار و گیربکس 6 سرعته خودکار مجهز است. این نسخه روی تایرهای میشلن Primacy 4 حرکت می‌کند.

در تلاش نخست، هیوندای توسان با سرعت اولیه 76 کیلومتر در ساعت وارد مسیر مارپیچ می‌شود. در این تلاش توسان تا میانه‌های مسیر عملکرد خوب و مطمئنی را از خود به نمایش می‌گذارد، اما در قسمت پایانی با برخورد به یکی از مخروطی‌ها، نمی‌تواند عملکرد خوبش را تکمیل کند.

در دفعات بعدی و پس از چند بار آزمایش، این خودرو در نهایت با رکورد 71 کیلومتر در ساعت به کار خود در تست گوزن KM77 پایان می‌دهد. با چنین رکوردی توسان هیبریدی عملکردی ضعیف‌تر از کراس‌اوورهایی چون فولکس واگن تیگوان و سوبارو فارستر به نمایش گذاشته است. این دو کراس‌اوور آلمانی و ژاپنی هر دو موفق به ثبت رکورد 77 کیلومتر در ساعت شده‌اند.

کراس‌اوور کوچک جیپ کامپس هم رکورد درخشان 79 کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است. در مقابل تویوتا RAV4 پرایم از ناکامان بزرگ تست گوزن KM77 محسوب می‌شود، چرا که این کراس‌اوور ژاپنی نتوانسته رکوردی بهتر از 63 کیلومتر در ساعت ثبت کند.

نکته تامل‌برانگیز اینکه نسخه ارزیابی شده از توسان به کمک فنرهای تطبیق‌پذیر مجهز بوده و در حالت رانندگی اسپرت تست شده است. با وجود این، کراس‌اوور جدید کره‌ای‌ها باز هم در تغییر مسیرهای آنی از مشکل کم‌فرمانی رنج می‌برد. البته دست‌اندرکاران KM77 ادعا می‌کنند این خودرو هنگام تغییر مسیر مطمئن بوده و حرکات آن قابل پیش‌بینی است.

در تست اسلالوم، توسان به لطف سیستم تعلیق پیشرفته و بازی کم بدنه بهتر ظاهر شده و نظر مثبت KM77 را جلب کرده است.

بد نیست اشاره کنیم توسان جدید در ایالات متحده با چند پیشرانه و از بهار پیش رو به فروش خواهد رسید. نسخه پایه از این کراس‌اوور پرطرفدار با موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر که 187 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور دارد و همچنین گیربکس هشت سرعته خودکار عرضه خواهد شد.

نسخه هیبریدی هم به موتور 1.6 لیتری توربوشارژ و موتور برقی 44.2 کیلوواتی مجهز بوده و پیشرانه آن در مجموع حدود 230 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، نیروی این پیشرانه از طریق گیربکس 6 سرعته به سمت چرخ‌ها هدایت می‌شود. یک نسخه هیبریدی شارژی نیز از توسان موجود خواهد بود که خروجی پیشرانه آن 261 اسب بخار اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی