ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اولین خودروی مجهز به فناوری خودران سطح 3 توسط هوندا معرفی شد

شرکت هوندا با معرفی سیستم جدید «Sensing Elite» اعلام کرد محصولات آتی خود را با فناوری خودران سطح سوم به دست مشتریان خواهد رساند. نسخه هیبریدی از سدان لوکس و تشریفاتی Legend که در سایر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۰

شرکت هوندا با معرفی سیستم جدید «Sensing Elite» اعلام کرد محصولات آتی خود را با فناوری خودران سطح سوم به دست مشتریان خواهد رساند. نسخه هیبریدی از سدان لوکس و تشریفاتی Legend که در سایر بازارها با نشان آکیورا و تحت نام RLX عرضه می‌شود، نخستین مدل مجهز به این سیستم کمک راننده پیشرفته است.

به گفته هوندا در ابتدا تنها تعداد محدودی از سدان Legend Hybrid EX به سیستم Sensing Elite تجهیز خواهد شد. این سیستم از 5 مارس (15 اسفند) و به صورت لیزینگی در دسترس مشتریان علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به منظور دستیابی به سطح سوم از فناوری خودران (L3)، هوندا سنسورهای متعددی را در پنل‌های بدنه Legend Hybrid کار گذاشته است. در داخل کابین نیز چراغ‌های مخصوصی وجود دارند که در همکاری با نمایشگر 12.3 اینچی، اطلاعاتی را در رابطه با عملکرد کلی سیستم Sensing Elite و شرایط رانندگی کنونی ارائه می‌کنند.

پیش از این هوندا موفق شده تمامی مجوزهای لازم برای سیستم Traffic Jam Pilot را از مقامات دولتی اخذ کند. این سیستم که بخشی از سیستم Sensing Elite محسوب می‌شود، به راننده اجازه می‌دهد در برخی شرایط معین دست‌های خود را از روی فرمان بردارد.

سیستم ابداعی هوندا با استفاده از نقشه سه‌بعدی اچ دی و سیستم ماهواره‌ای GNSS مکان و وضعیت مسیر پیش رو را مشخص می‌کند. در گام بعدی سنسورهای متعدد اطراف خودرو را اسکن کرده و یک مدل 360 درجه‌ای از محیط اطراف استخراج می‌کنند. یک دوربین هم به طور پیوسته به پایش راننده و سطح تمرکز وی می‌پردازد.

در پشت این خودرو یک نشان مخصوص نصب شده تا سایر رانندگان متوجه شوند در حال نزدیک شدن به یک مدل خودران هستند

هوندا ادعا می‌کند سیستم Sensing Elite را در اتوبان توسعه داده و عملکرد آن را در مسافت تقریبی 1.3 میلیون کیلومتر ارزیابی کرده است. علاوه‌بر این، مهندسان هوندا نزدیک به 10 میلیون الگوی احتمالی را که ممکن است در دنیای واقعی ایجاد شود، برای سیستم Sensing Elite شبیه‌سازی و عملکرد آن را تست کرده‌اند.

این سیستم به قابلیت‌هایی مثل‌ تعویض خودکار خطوط (هم با تایید و هم بدون تایید راننده)، رانندگی و تغییر مسیر بدون نیاز به دخالت دست راننده در اتوبان و همچنین در اختیار گرفتن هدایت خودرو در ترافیک سنگین مجهز است.

سیستم نوین هوندا به نوعی برنامه‌ریزی شده که اگر راننده در مقابل دستور آن برای در اختیار گرفتن هدایت وسیله نقلیه پاسخ مناسبی ندهد، خودرو را به شکلی ایمن و مطمئن متوقف می‌کند.

این کار با اخطار دادن به سایر اتومبیل‌های عبوری – از طریق بوق زدن و روشن کردن چهار راهنما – همراه خواهد بود. جالب اینکه چنانچه سیستم Sensing Elite در سناریویی مشابه تشخیص دهد جاده دارای حاشیه کافی است، با تعویض امن خطوط خودرو را در آنجا متوقف خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

    هوندا???

مطالب پیشنهادی