ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت اولین آی مک M1 دنیا با قطعات مک مینی [تماشا کنید]

یک یوتیوبر با نصب قطعات مک مینی M1 روی یک آی مک قدیمی، «اولین آی مک دست ساز دنیا با پردازنده اپل سیلیکون» یا «آی مک مینی» را ساخت. اپل می‌خواهد مدل جدید آی مک ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

یک یوتیوبر با نصب قطعات مک مینی M1 روی یک آی مک قدیمی، «اولین آی مک دست ساز دنیا با پردازنده اپل سیلیکون» یا «آی مک مینی» را ساخت.

اپل می‌خواهد مدل جدید آی مک مجهز به پردازنده M1 را در ماه‌های آتی رونمایی کند. یک یوتیوبر با نام مستعار لوک میانی (Luke Miani) که تحمل صبر کردن تا چند ماه دیگر را نداشت، مادربرد یک مک مینی M1 را روی آی مک ۲۰۱۱ نصب کرد تا آی مک مبتنی بر اپل سیلیکون را جلوتر از اپل بسازد.

میانی می‌گوید مادربرد مک مینی آنقدر کوچک بود که نصب کردن آن درون شاسی آی مک به آسانی و بدون دستکاری انجام شده است. او با نصب آداپتور HDMI از مادربرد مک مینی به درگاه نمایشگر آی مک قدیمی موفق شد بدون مشکل خروجی تصویر بگیرد. به عبارت ساده این دسکتاپ در واقع همان مک مینی است که فقط از نمایشگر آی مک استفاده می‌کند.

البته ساخت این کامپیوتر دست ساز بدون مشکل نبوده است. آی مک ۲۰۱۱ در مقایسه با استانداردهای امروز رزولوشن پایینی داشته و نمایشگر ۲۷ اینچی ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل آن برای کار کردن با نسخه جدید macOS مناسب نیست. همچنین از آنجا که مک مینی درون شاسی قرار گرفته، تمام پورت‌ها و دکمه پاور درون بدنه آی مک قرار گرفته‌اند و بنابراین بدون برداشتن نمایشگر امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد.

وصل کردن کیبورد و ماوس در ابتدا مشکل و سرعت وای فای بسیار پایین بوده است. علت این بود که یکی از آنتن‌های وای فای مک مینی درون درب فلزی آن قرار گرفته و این یعنی فقط امکان استفاده از دو آنتن (از سه تا) وجود داشته است. یوتیوبر یاد شده برای حل این مشکل آنتن اضافی را با کمی دستکاری به آی مک وصل کرد.

با اینکه این پروژه تا حد زیادی موفقیت آمیز بوده، میانی انجام آن را توصیه نمی‌کند ولی می‌گوید اگر آی مک قدیمی دارید تبدیل کردن آن به نمایشگر مک مینی ارزشش را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی