ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به دادگاه می‌رود تا درباره دستگاه‌های تعویضی «ریفربیش شده» توضیح دهد

پنج سال پس از ثبت شکایت حالا اپل بالاخره قرار است در ماه اوت امسال به دادگاه برود و بابت تعمیرات دستگاه‌هایی پاسخ دهد که این شرکت ادعا کرده از نظر «اعتمادپذیری و عملکرد مشابه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

پنج سال پس از ثبت شکایت حالا اپل بالاخره قرار است در ماه اوت امسال به دادگاه برود و بابت تعمیرات دستگاه‌هایی پاسخ دهد که این شرکت ادعا کرده از نظر «اعتمادپذیری و عملکرد مشابه محصولات نو» هستند ولی شاکیان پرونده ادعای اپل را قبول ندارند.

این پرونده اولین بار در سال ۲۰۱۶ ثبت شد و نسبت به خدمات اپل در تعویض دستگاه‌های معیوب با مدل‌های «بازسازی‌شده» (Refurbished) شکایت دارد. اگرچه اپل می‌گوید که دستگاه‌های تعویضی «از نظر توان و اعتمادپذیری معادل محصولات نو» هستند، ولی این پرونده مدعی است که دستگاه‌های «بازسازی‌شده» یا Refurbished با این تعریف همخوانی ندارند.

شاکی نخست این پرونده ظاهرا از اپل یک آیپد تعویضی گرفته که درست کار نمی‌کرده است. به همین خاطر، این پرونده نتیجه گرفته که دستگاه‌های «بازسازی‌شده» معادل دستگاه‌های جدید نیست. این شکایتِ گروهی نماینده مشتریانی خواهد بود که از ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۲ به بعد از طرح AppleCare یا +AppleCare برای آیفون یا آیپد استفاده کرده‌اند و از اپل دستگاه تعویضی «بازسازی‌شده» گرفته‌اند.

دادگاه در این پرونده بر چگونگی تعریف واژه Refurbished و تفسیر عبارتی می‌پردازد که در قرارداد +AppleCare وجود دارد و می‌گوید این دستگاه‌ها «از نظر توان و اعتمادپذیری معادل دستگاه‌های نو» هستند. در این دادخواست ظاهرا به استهلاک دستگاه پیش از تعمیر اشاره‌ای نشده چون این مسئله هم بر دستگاهی که کاربر دریافت می‌کند اثر می‌گذارد.

مطابق راهنمای تعویض اپل، قطعاتی که برای تعویض به مراکز این شرکت تحویل داده می‌شوند باید برای ارزیابی به اپل برگردند. زمانی که مشکل این قطعات برطرف شد، اپل معمولا آن‌ها را به فروشگاه‌های خود می‌فرستد تا به عنوان دستگاه تعویضی به مشتریان داده شود یا به طور مستقیم به عنوان دستگاه «بازسازی‌شده» به فروش برسد.

اپل هرگونه اشتباه در این پرونده را رد کرده است. دادگاه مربوطه ظاهرا در تاریخ ۱۶ اوت مصادف با ۲۵ مرداد در دادگاه ایالتی شمال کالیفرنیا برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی