ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

انتشار اطلاعات تازه در مورد سوپر اسپرت جنجالی مازراتی MC20

در اواخر ژانویه امسال، مازراتی از مدل جدیدی با نام MC20 پرده برداری کرد که بیشتر به وسایل نقلیه عصر مدرنیته شباهت دارد. اکنون به نظر می‌رسد که این خودروساز ایتالیایی همچنان دوست دارد محصول ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۵

در اواخر ژانویه امسال، مازراتی از مدل جدیدی با نام MC20 پرده برداری کرد که بیشتر به وسایل نقلیه عصر مدرنیته شباهت دارد. اکنون به نظر می‌رسد که این خودروساز ایتالیایی همچنان دوست دارد محصول جدید خودش را زیر پوشش‌های استتاری نگه دارد، حتی اگر قبلا همه تصاویر نسخه تولیدی آن را دیده باشند!

به تازگی در یک پست فیس بوکی، مازراتی یک دستگاه MC20 را که در حال تست در پیست مدرنای ایتالیا است، نشان می‌دهد. البته این خودرو آن نمونه سفید رنگی که قبلا دیده بودیم نیست! بلکه با رنگی متفاوت و با برچسب‌های پوشاننده رخ نمایی می‌کند.

آخرین باری که مازراتی MC20 در حین تست دیده شد، در پیست فراری فیورانو بود که برای فیلم برداری در آنجا حضور داشت. اما اینکه دوباره MC20 را در لباس تست و آزمایش می‌بینیم، اصلا جای تعجب ندارد. در هر صورت، این سوپر اسپرت ایتالیایی از اواخر امسال روی خط تولید می‌رود. بنابراین مازراتی هنوز برای ایجاد تغییر در سیستم‌های الکترونیکی و سیستم تعلیق خودرو، فرصت کافی دارد.

اما یکی از چیزهایی که اطمینان داریم، این است که MC20 از پیشرانه تویین توربو جدیدی استفاده خواهد کرد که با 3.0 لیتر حجم، 621 اسب بخار قدرت و 729 نیوتن متر گشتاور دارد. گفته می‌شود که این پیشرانه توسط خود مازراتی توسعه داده شده است. اما در رابطه با همین ادعا هم، اختلاف نظر زیادی وجود دارد.

قدرت این موتور توسط گیربکس 8 سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها، منتقل می‌شود. همچنین MC20 می‌تواند در مدت زمان 2.9 ثانیه، خود را از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. با عنایت به استفاده گسترده از فیبر کربن در ساخت قطعات بدنه، وزن خودرو به 1500 کیلوگرم رسیده است و با این اوصاف، می‌تواند تا 323 کیلومتر بر ساعت، سرعت بگیرد.

مازراتی MC20 برای بازار آمریکا، حداقل 210,000 دلار قیمت خواهد داشت و تا پایان امسال، آماده فروش می‌شود. افزون بر این موضوع، نقشه راهبردی کمپانی مازراتی نشان می‌دهد که نسخه‌های الکتریکی و کانور تیبل از این خودرو هم در سال 2022، وارد بازار خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی