ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اولین کراس اوور الکتریکی اسمارت با همکاری مرسدس بنز و جیلی ساخته می‌شود

مدت‌هاست که خبر عرضه کراس اوور الکتریکی از سوی اسمارت، فاش شده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مرسدس می‌خواهد که این زیر مجموعه خود را بزرگتر از قبل کند. اگرچه هنوز هیچ چیز رسمی ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۵

مدت‌هاست که خبر عرضه کراس اوور الکتریکی از سوی اسمارت، فاش شده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مرسدس می‌خواهد که این زیر مجموعه خود را بزرگتر از قبل کند. اگرچه هنوز هیچ چیز رسمی نیست، اما دانیل لسکو، معاون فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش برند اسمارت، این موضوع را در مصاحبه‌های مختلف و از طریق پست‌های خود در لینکدین، تایید کرده است. افزون بر آن، لسکو فاش کرده که کراس اوور الکتریکی اسمارت از 2022 به طور همزمان، وارد بازار چین و اروپا می‌شود.

اکنون اطلاعات بیشتری از این محصول جدید دایملر به دستمان رسیده است. گزارش وب سایت Autocar نشان می‌دهد که رقیب آینده مینی کانتری من، احتمالا در قالب یک کانسپت در نمایشگاه اتومبیل مونیخ که در ماه سپتامبر برگزار می‌گردد، رونمایی خواهد شد. این محصول جدید اسمارت، به فرم پنج درب است و از نتیجه همکاری مرسدس بنز و جیلی بیرون می‌آید.

این دو کمپانی که سال گذشته یک قرارداد جوینت ونچر با یکدیگر امضا کردند، به تفاهم رسیدند که حیات برند اسمارت را نجات دهند و اوضاع فروش آن را بهبود بخشند. آنها برای انجام این کار، یک تیم اجرایی جهانی جدید انتخاب و معرفی کردند که فعلا تنها هدف این تیم، طراحی و تولید نسل بعدی خودروهای اسمارت است.

کراس اوور جدید اسمارت بنا به گزارش Autocar، با کد HX11 وارد بازار می‌شود. این خودرو از پلت فرم اختصاصی جیلی با نام SEA بهره خواهد گرفت که کوتاه شده عبارت  Sustainable Experience Architecture به معنای « تجربه معماری پایدار » است.

گفته می‌شود که این پلت فرم از یک موتور الکتریکی در محور عقب استفاده می کند که 268 اسب بخار قدرت دارد. در حالی که باتری‌های استفاده شده برای آن هم، ظرفیتی کمتر از 70 کیلو وات ساعت دارند. بنا به گزارش‌ها، طبق تست‌های انجام شده بر روی این پلت فرم در چین، با هر بار شارژ، پیمایش 500 کیلومتری در اختیار راننده قرار داده می‌شود.

گویا مسئولیت طراحی مدل‌های جدید اسمارت را به طور کامل، مرسدس بنز بر عهده گرفته است. در حالی که فرایند مهندسی و تولید بر عهده جیلی است. آن طور که لسکو گفته، این خودرو در چین روی خط تولید می‌رود. اما او اشاره نکرده که محل دقیق مونتاژ کراس اوور اسمارت، کدام منطقه و کارخانه است. قطعا تا هفته‌ها و ماه‌های آینده باز هم باید منتظر اطلاعات و جزئیات جدید از اولین کراس اوور الکتریکی اسمارت بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی