ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برندگان رقابت عکاسی سیاه و سفید مینیمال مشخص شدند

مسابقه عکاسی سیاه و سفید مینیمال (Black and White Minimalist Photography)، در اولین سال برگزاری خود مجموعه‌ای از آثار ساده اما زیبا را ارائه کرده است. در بین آثار برگزیده، تصاویر بناهای مخروبه و مرموز ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

مسابقه عکاسی سیاه و سفید مینیمال (Black and White Minimalist Photography)، در اولین سال برگزاری خود مجموعه‌ای از آثار ساده اما زیبا را ارائه کرده است. در بین آثار برگزیده، تصاویر بناهای مخروبه و مرموز تا مناطق برفی و متروکه به چشم خورده و بر تأثیرگذاری سبک مینیمال تأکید می‌ورزند.

برنده اصلی رقابت امسال، «Tim Nevell»، عکاس اهل انگلستان بود که تصویر فوق‌العاده زیر را از جاده‌ای در ایسلند با استفاده از پهپاد ثبت کرده است:

«تنها». تجهیزات عکاسی: پهپاد Mavic2 Pro. مکان: ایسلند

«Pierre Pellegrini»، عکاس اهل سوییس، با ثبت تصویر کم نظیر زیر از یک صندلی متروک در پارکی ماتم زده، مکان دوم را به خود اختصاص داد:

بودجه برگزاری این رقابت توسط خالقان مجله «مینیمالیسم سیاه و سفید» (Black and White Minimalism) تأمین شد. این رقابت در اولین سال برگزاری خود نزدیک به ۱۵۰۰ اثر دریافت کرده که رقم قابل قبولی به شمار می‌رود. جایزه برنده اصلی، یک هزار دلار آمریکا است.

همانند دیگر رقابت‌های عکاسی مینیمال یا همان «کمینه‌گرایی»، در این رقابت نیز تعریف دقیقی از اینکه چه فاکتورهایی یک عکاس مینیمال را بوجود می‌آورند، ارائه نشده است. در مجموع به غیر از اینکه تصاویر باید سیاه و سفید یا قرمز قهوه‌ای (Sepia) باشند، محدودیت قابل توجه دیگری گذاشته نشده است.

در ادامه تعدادی از تصاویر برگزیده را مشاهده می‌کنید:

جایگاه سوم. مکان: نامیبیا
«ریزش جنگل». مکان: بالی، اندونزی.
«راه شیری»
«یکه». تجهیزات عکاسی: فوجی فیلم GFX 50S.
«مرا به خانه هدایت کن». مکان: سافولک، انگلستان.
تجهیزات عکاسی: فوجی XT2. مکان: پارک ملی Lake District در انگلستان.
«ایستگاه اتوبوس». مکان: جزیره هوکایدو، ژاپن.
رد اسکی. مکان: ژاپن.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی