ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این تصویر خیره کننده از خورشید از حیاط منزل گرفته شده است

یکی از کاربران با استفاده از تجهیزات نجومی موجود در بازار تصویری خیره کننده و  با جزئیات بسیار بالا از سطح خورشید گرفت. کاربر ردیت با نام مستعار TheVastReaches تصویر خارق العاده زیر را از ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

یکی از کاربران با استفاده از تجهیزات نجومی موجود در بازار تصویری خیره کننده و  با جزئیات بسیار بالا از سطح خورشید گرفت.

کاربر ردیت با نام مستعار TheVastReaches تصویر خارق العاده زیر را از خورشید ثبت کرده است. نکته جالب اینکه برای گرفتن آن از هیچ گونه تلسکوپ پیشرفته‌ای که ناسا یا آژانس فضایی اروپا با آن‌ها فضا را رصد می‌کنند، استفاده نشده و به کمک تلسکوپ تجاری و از «حیاط خانه» ثبت شده است.

به گفته TheVastReaches، این تصویر با جزئیات بسیار بالا طبیعت متلاطم کروموسفر یا همان دومین لایه از لایه‌های اتمسفر خورشید را به نمایش می‌کشد. به گفته او حفره درخشانی که در نزدیکی لبه دیده می‌شود، آنقدر بزرگ است که می‌تواند کره زمین را در خود جای دهد.

او اضافه می‌کند که این نوع عکسبرداری از خورشید به دلیل نور غیر قابل تصوری که از لایه زیرین (فوتوسفر) ساطع می‌شود، بسیار مشکل است، به همین دلیل برای برملا کردن جزئیات سطح خورشید از نرم افزار ویرایش استفاده شده تا کنتراست تنظیم شود.

با اینکه این تصویر توسط یک منجم آماتور و از حیاط خانه گرفته شده، برای پردازش آن از تجهیزات قدرتمند و گران قیمتی استفاده شده که در مجموع نزدیک به ۴ هزار دلار تمام می‌شوند. لیست این تجهیزات را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • Explore Scientific AR152
  • Daystar Quark Chromosphere
  • ASI174MM-Cool
  • Celestron AVX

پیشتر تصاویر ویدیوهای خیره کننده دیگری از خورشید نیز منتشر شده است. ژانویه سال گذشته میلادی بزرگ‌ترین و قوی‌ترین تلسکوپ خورشیدی دنیا یعنی تلسکوپ Daniel K. Inouye Solar Telescope یکی از باکیفیت‌ترین تصاویر از سطح خورشید را گرفت. چند ماه بعد یعنی در اواسط سال ۲۰۲۰ نیز ناسا کلیپی منتشر کرد که فعالیت ۱۰ ساله خورشید را در ۶ دقیقه به تصویر می‌کشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۱۸ اسفند ۱۳۹۹

    سلام
    چنین تصاویر واضحی نشانگر کمفروشی ناسا و سازمانهای دولتی مشابه است
    و السلام

مطالب پیشنهادی