ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کاهش چشمگیر فروش شرکت استون مارتین در سال ۲۰۲۰

شرکت استون مارتین به واسطه همه گیری ویروس کرونا با کاهش شدید میزان فروش مواجه شده است و به همین دلیل درصد فروش نمایندگی های خود را به حداقل ممکن رسانده است تا بتواند کمی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵

شرکت استون مارتین به واسطه همه گیری ویروس کرونا با کاهش شدید میزان فروش مواجه شده است و به همین دلیل درصد فروش نمایندگی های خود را به حداقل ممکن رسانده است تا بتواند کمی وضعیت خود را از نظر مالی بهبود بخشد.

با این وجود استقبال از شاسی بلند این شرکت یعنی استون مارتین DBX باعث شده تا عملکرد این شرکت در چهار ماه منتهی به سال 2021 بهبود پیدا کند.

استون مارتین

در سال 2020 استون مارتین تنها 4150 دستگاه در سرتاسر جهان به فروش رسانده است که در حدود 32 درصد کاهش را به نسبت سال 2019 نشان می دهد. همچنین میزان خودروهایی که تحویل نمایندگی ها شده است کاهش 42 درصدی را تجربه کرده است و از رقم 5862 دستگاه به 3394 دستگاه رسیده است.

در نتیجه درآمد سالانه شرکت استون مارتین از 980.5 میلیون پوند در سال 2019 به 611.8 میلیون پوند در سال 2020 رسیده است.

در ادامه شاهد ضرر عملیاتی 323 میلیون پوندی برای استون مارتین بودیم که شامل 98 میلیون پوند کاهش سرمایه گذاری در زمینه موارد عملیاتی از جمله تحقیق و توسعه بوده است.

استون مارتین DBX فروش 1171 دستگاهی را در بخش چهارم سال تجربه کرده است. همچنین فروش مدل های ویژه و خاص شرکت نیز به 32 دستگاه رسیده است.

با این وجود میزان ذخیره نقدی شرکت از 108 میلیون پوند در سال 2019 به 489 میلیون پوند رسیده است که مشخصا به علت تقویت بخش سرمایه گذاری صورت گرفته است.

در سال گذشته میلیاردر کانادایی لارنس استرول در حدود 7/16 درصد از سهام استون مارتین را خریداری کرد و شرکت مرسدس بنز نیز سهام خود در استون مارتین را به 20 درصد رساند. در نتیجه این اقدام ارزش سهام سهامدارن از 330 میلیون پوند به 804 میلیون پوند افزایش یافت.

شرکت استون مارتین

مدیرعامل جدید شرکت، توبیاس مورس که پیش از این نقش سکان دار بخش AMG شرکت مرسدس بنز را بازی می‌کرد به دنبال چابکی و کارایی بیشتر برای این برند انگلیسی است و اولویت اصلی وی نیز تحویل ابرخودرو Valkyrie به مشتریان ابر ثروتمند این شرکت است. در ادامه این شرکت قصد دارد تا با کار بروی مدل DBX محصولات جدیدتری را به دست مشتریان خود برساند.

پس از قطع همکاری شرکت استون مارتین با ردبول این شرکت به سراغ تیم ریسینگ پوینت رفت که قرار است با نام استون مارتین به رانندگی سباستین وتل و لنس استرول در فصل 2021 فرمول 1 ظاهر شود.

aston-martin-gentex-camera-monitoring-system (3)

همچنین استون مارتین از فن آوری های جدید شرکت مرسدس بنز از جمله پیشرانه‌های هیبریدی و الکتریکی بهره خواهد برد.

شرکت استون مارتین قصد دارد تا سال 2024/2025 فروش محصولات خود را به 10 هزار دستگاه در سال افزایش دهد که این افزایش 200 درصدی به نسبت سال 2020 خواهد بود.

در نتیجه درآمد 2 میلیارد 500 میلیون پوندی محقق خواهد شد.

در سال 2021 نیز پیش بینی می‌شود این شرکت به فروش 6000 دستگاهی دست پیدا کند و عمده فروش نیز در سه ماهه آخر سال 2021 تجربه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی