ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کمپانی هنسی مکلارن 765LT را به یک سوپر اتومبیل ۱۰۰۰ اسب بخاری تبدیل کرد

هنسی یکی از معروف‌ترین شرکت‌های تیونینگ در دنیا محسوب می‌شود. این شرکت که مقر آن در تگزاس واقع شده، اکثر مواقع خودروهای آمریکایی را برای تیونینگ انتخاب می‌کند. اما این تیونر معروف در جدیدترین پروژه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۵

هنسی یکی از معروف‌ترین شرکت‌های تیونینگ در دنیا محسوب می‌شود. این شرکت که مقر آن در تگزاس واقع شده، اکثر مواقع خودروهای آمریکایی را برای تیونینگ انتخاب می‌کند. اما این تیونر معروف در جدیدترین پروژه خود به سراغ مکلارن 765LT رفته و آن را به یک هیولای تمام‌عیار تبدیل کرده است.

مکلارن 765LT در حالت استاندارد هم حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر رقبا دارد. طبق کاتالوگ موتور 4 لیتری V8 و توئین توربوی این سوپر اتومبیل انگلیسی 755 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با تکیه بر این موتور قدرتمند و گیربکس هفت سرعته، 765LT قادر است در عرض تنها 2.8 ثانیه صفر تا صد را محقق کرده و به نهایت سرعت 330 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

اما ظاهرا این ارقام چندان باب میل هنسی نیست! این تیونر پرآوازه با بازنگری در موتور 765LT موفق شده خروجی آن را به رقم خیره‌کننده 1014 اسب بخار افزایش دهد. به گفته جان هنسی، موسس و مدیرعامل تیونر تگزاسی، با این افزایش قابل توجه شتاب 765LT به 2.1 ثانیه کاهش می‌یابد!

ارتقای خروجی موتور بخشی از یک پکیج 24,950 دلاری است. این پکیج موارد دیگری مثل بهره‌گیری از فیلترهایی با انتقال جریان هوای بیشتر، کالیبراسیون مجدد ECU، اگزوز استیل، واشرها و سیالات لازم را در بر می‌گیرد.

مکمل تغییرات فنی مکلارن 765LT بروزآوری‌های ظاهری است. البته دامنه این تغییرات بسیار محدود بوده و پیدا کردن تفاوت‌ها با نسخه استاندارد نیاز به زمانی نسبتا طولانی دارد! هنسی از این پروژه با عنوان HPE1000 یاد می‌کند.

مدیرعامل هنسی اعتقاد دارد مکلارن آمار و ارقام درستی در رابطه با 765LT ارائه نکرده و این خودرو از آنچه که اعلام شده، بسیار قوی‌تر است. به گفته وی چرخ‌های عقب این سوپر اتومبیل هیجان‌انگیز در تست داینوی هنسی قدرتی برابر با 765 اسب بخار را منتقل می‌کنند. چنین امری به معنای آنست که 765LT در حالت استاندارد قدرتی در حدود 865 اسب بخار دارد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی