ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و TSMC تحقیق و توسعه روی تراشه‌های ۲ نانومتری را آغاز می‌کنند

همکاری بین TSMC و اپل برای تولید تراشه‌های بهینه‌تر دستاوردهای متعددی را به دنبال داشته است. حالا در شرایطی که میزان سفارشات برای تراشه‌های ۳ نانومتری همچنان در سطح بالایی قرار گرفته، این دو شرکت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

همکاری بین TSMC و اپل برای تولید تراشه‌های بهینه‌تر دستاوردهای متعددی را به دنبال داشته است. حالا در شرایطی که میزان سفارشات برای تراشه‌های ۳ نانومتری همچنان در سطح بالایی قرار گرفته، این دو شرکت در تلاش‌اند تا با کمک یکدیگر به توسعه تراشه‌های ۲ نانومتری بپردازند.

بر اساس اعلام گزارشی تازه، اپل و TSMC با یکدیگر وارد همکاری شده‌اند تا به فرآیند توسعه تراشه‌ها سرعت بیشتری ببخشند، ولی بعید است که تا چند سال دیگر شاهد تولید انبوه این چیپست‌ها باشیم. این دو شرکت ظاهرا کار تحقیق و توسعه تراشه‌های ۲ نانومتری را شروع کرده‌اند و در نهایت هدف مشترکشان این است که تولید انبوه این تراشه‌ها را ممکن کنند. TSMC در حال حاضر آماده‌سازی‌های اولیه مرکز تولید خود را آغاز کرده است.

این یعنی TSMC در نهایت کارخانه‌ای را به صورت اختصاصی برای تولید تراشه‌های ۲ نانومتری احداث می‌کند. پیش‌تر در گزارشی ذکر شده بود که این شرکت همین حالا هم سفارشات را برای تولید تراشه‌های ۲ نانومتری دریافت کرده، ولی هنوز نمی‌دانیم که این سفارشات از سمت چه شرکت‌های ارسال شده است.

شرکت TSMC احتمالا منطقه بائوشان از شهر شینچو تایوان را به عنوان محل آغاز تحقیق و آزمایش‌های خود انتخاب کرده است. ولی این شرکت پیش از رفتن به سراغ تراشه‌های ۲ نانومتری باید به فکر تحویل سفارشات تراشه‌های ۳ نانومتری باشد. به نظر می‌رسد که اپل در این زمینه هم از رقبا جلوتر است و اولین بخش از تولیدات چیپست‌های ۳ نانومتری را برای خود رزرو کرده است.

اپل در حال حاضر هم احتمالا چیزی حدود ۸۰ درصد از ظرفیت تولید تراشه‌های ۵ نانومتری TSMC در سال ۲۰۲۱ را آن خود کرده، و انتظار می‌رود که تراشه بعدی آن‌ها یعنی A15 بایونیک با فرآیند پیشرفته‌تر N5P ساخته شود. پیش‌بینی می‌کنیم که TSMC در سال ۲۰۲۲ تولید انبوه تراشه‌های ۳ نانومتری را آغاز کند. همچنین، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این شرکت در سال ۲۰۲۳ دست به تولید آزمایشی تراشه‌های ۲ نانومتری خواهد زد.

اپل و TSMC در حال حاضر احتمالا به تحقیق و توسعه روی تراشه‌های ۲ نانومتری مشغول می‌شوند، اما نباید انتظار داشته باشیم که این تراشه‌ها به این زودی از راه برسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی