ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سه چرخه‌های برقی در راهند؛ حمل‌و‌نقل پاک به روش هندی‌ها

جهان به سمت استفاده بیشتر از حمل و نقل پاک می‌رود و کشورهای مختلف هم در این بین تلاش می‌کنند تا از این قافله، عقب نمانند. هندوستان از آن جمله کشورهایی است که صنعت خودروسازی ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۵

جهان به سمت استفاده بیشتر از حمل و نقل پاک می‌رود و کشورهای مختلف هم در این بین تلاش می‌کنند تا از این قافله، عقب نمانند. هندوستان از آن جمله کشورهایی است که صنعت خودروسازی چندان قدرتمندی ندارد، اما تیراژ تولید خودرو در این کشور بالاست. از طرفی، بخش بزرگی از حمل و نقل درون شهری در این کشور، به سه چرخه‌های کوچک اختصاص دارد. قطعا با توجه به تعداد زیاد این سه چرخه‌ها، الکتریکی شدن آنها تاثیر زیادی بر کاهش آلودگی هوا می‌گذارد.

با این اوصاف، هندی‌ها تصمیم گرفته اند که این وسایل نقلیه بامزه را به موتورهای الکتریکی مجهز کنند. اخبار خودرو در این رابطه از طرح جدید شهرداری دهلی برای الکتریکی کردن سه چرخه‌ها گزارش می‌دهد.

سه چرخه برقی

در این خصوص، کایلاش گاهلوت، وزیر حمل و نقل دهلی، گفته که دو سوم حمل و نقل پایتخت هندوستان، وابسته به دوچرخه و سه چرخه‌هاست. به گفته او، این وسایل نقلیه کوچک، روزانه از 12 تا 16 ساعت کار می‌کنند و قطعا الکتریکی شدن آنها، سهم زیادی در کاستن از آلودگی هوا دارد.

به گفته او، یارانه‌های در نظر گرفته شده برای برقی کردن این وسایل، از خودروهای الکتریکی هم بیشتر است و سبب می‌شود که هزینه خرید آنها تا 26 درصد کاهش یابد. گاهلوت مدعی شده که با اجرای طرح سوئیچ دهلی، میزان صرفه جویی هر فرد در حمل و نقل، 29 هزار رنگیت است که تقریبا معادل 400 دلار می‌شود.

بر اساس اهداف تعیین شده از سوی مقامات دهلی، تا سال 2024، نزدیک به 25 درصد از حمل و نقل این شهر با خودروهای برقی انجام می‌گیرد. آنها از ابتدای ماه فوریه امسال با راه اندازی کمپین سوئیچ دهلی، می‌خواهند که ظرف مدت 8 هفته، مزایای حمل و نقل پاک را به شهروندان بیاموزند.

همچنین کمیسیون توسعه ارتباطات هندوستان (DDC) هم قرار است در اجرای هرچه بیشتر این کمپین به وسیله بستر شبکه‌های اجتماعی، کمک حال شهرداری باشد. لازم به ذکر است که هندی‌ها از مدت‌ها پیش برنامه الکتریکی سازی حمل و نقل پایتخت خودشان را در سر داشتند. به گونه‌ای که در نوامبر 2018، اولین طرح الکتریکی سازی توسط شهرداری دهلی، ارائه شد.

سه چرخه برقی

مشوق‌های دولتی هندوستان برای خرید وسایل نقلیه برقی شامل حداکثر 30 هزار روپیه (413 دلار) برای دو چرخه‌ها و سه چرخه‌های الکتریکی و حداکثر 150 هزار روپیه (2 هزار و 69 دلار) برای خرید خودروهای برقی می‌شود.

سیاست‌های الکتریکی سازی حمل و نقل شهری دهلی از ماه آگوست سال 2020 اجرا شده اند و از همان زمان تاکنون، بیش از 6 هزار خودرو برقی در بازار هند به فروش رفته است. دولت هند همچنین اعلام کرده که 100 ایستگاه شارژ در سراسر شهر دهلی راه اندازی خواهد کرد.

حتی کمپانی تسلا هم از تغییرات ایجاد شده در سیاست‌های حمل و نقل دهلی استقبال کرده و این نوید را داده که کارخانه گیگا فکتوری بعدی تسلا، در هندوستان تاسیس می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی