ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

لندرور دیفندر 130 با اتاق بزرگ‌تر و ظرفیت حمل 8 سرنشین معرفی خواهد شد

کمپانی لندرور در نظر دارد با ارائه یک نسخه جدید، خانواده دیفندر را گسترش دهد. بر اساس گزارش نشریه اتوموتیو نیوز اروپا (Automotive News Europe)، آدرین ماردل مدیرعامل گروه جگوار لندرور در گردهمایی اخیر سهامداران، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۵

کمپانی لندرور در نظر دارد با ارائه یک نسخه جدید، خانواده دیفندر را گسترش دهد. بر اساس گزارش نشریه اتوموتیو نیوز اروپا (Automotive News Europe)، آدرین ماردل مدیرعامل گروه جگوار لندرور در گردهمایی اخیر سهامداران، از آنها درخواست کرده با عرضه دیفندر 130 در 18 ماه آینده موافقت کنند.

اولین خبرها در رابطه با لندرور دیفندر 130 در سال 2019 و زمانی که اسلایدهایی از فایل آماده شده برای یک کنفرانس به بیرون درز کرد، منتشر شد. در آن مقطع قرار بود این نسخه از دیفندر در آگوست 2020 رونمایی شود، ولی احتمالا بخاطر شیوع گسترده ویروس کرونا معرفی آن به تعویق افتاد.

فارغ از علت تعویق، اسلاید‌های مربوط به فایل کنفرانس حکایت از آن داشتند دیفندر 130 یک شاسی‌بلند 8 نفره با بدنه‌ای به طول 5100 میلی‌متر و فاصله محوری 3022 میلی‌متر خواهد بود. با این ارقام باید گفت 130 فاصله محوری مشابهی با 110 دارد، اما فاصله محوری آن به اندازه 342 میلی‌متر بیشتر است.

لندرور دیفندر فعلا در دو اتاق 90 (دو درب) و 110 (چهار درب) تولید می‌شود

رشد طول بدنه می‌تواند به معنای افزایش فضای داخلی و راحتی سرنشینان ردیف سوم باشد. در این صورت 130 گزینه‌ای بهتر برای خانواده‌های پرجمعیت خواهد بود. بد نیست اشاره کنیم در مدل 110، فضای پای ردیف سوم چندان تعریفی نداشته و در حالت حداکثر به 521 میلی‌متر می‌رسد.

پیش‌بینی می‌شود از نظر پیشرانه، دیفندر 130 تفاوت خاصی با دیگر اعضای خانواده خود نداشته باشد. از این رو در ایالات متحده، این شاسی‌بلند آفرود به احتمال زیاد با موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو و موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو عرضه خواهد شد.

موتور 2 لیتری به لطف پرخورانی توانایی تولید 296 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور را دارد. نمونه شش سیلندر نیز 395 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در کنار این‌ها، احتمال می‌رود دیفندر 130 با موتور 5 لیتری سوپرشارژ V8 نیز که همین چند روز پیش برای سری دیفندر معرفی شد، راهی بازار شود. این موتور هم قادر است 518 اسب بخار قدرت و 625 نیوتن متر تولید کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

    بالاخره فاصله محوری مشابه یا متفاوت؟ لطفا اشتباه تایپی را اصلاح کنید.

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

      با سلام و ممنون از دقت نظر شما، فاصله محوری یکسانه، ولی طول کلی بدنه 130 بیشتره

مطالب پیشنهادی