ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش ترندفورس از وضعیت بازار موبایل در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰: اپل در صدر

«ترندفورس» (TrendForce)، گزارش فصلی خود از وضعیت بازار موبایل را منتشر کرد. طبق این گزارش، اپل با فروش ۷۷.۶ میلیون دستگاه موبایل در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰، جلوتر از سامسونگ، بزرگترین فروشنده موبایل در بازه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

«ترندفورس» (TrendForce)، گزارش فصلی خود از وضعیت بازار موبایل را منتشر کرد. طبق این گزارش، اپل با فروش ۷۷.۶ میلیون دستگاه موبایل در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰، جلوتر از سامسونگ، بزرگترین فروشنده موبایل در بازه یاد شده بوده است.

اوپو و شیائومی به ترتیب در رده سوم و چهارم، هواوی، رده پنجم و ویوو در رده ششم جدول بزرگترین فروشندگان موبایل در فصل چهارم ۲۰۲۰ از نظر ترندفورس قرار گرفته‌اند. ۳۶۳.۶ میلیون موبایل در این بازه تولید شده که ۳۰۷ میلیون دستگاه از آن‌ها متعلق به شش شرکت نخست جدول است که در مجموع ۸۴ درصد از بازار را تصاحب کرده‌اند.

به گفته ترندفورس، اپل به لطف عرضه آیفون ۱۲ که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و همچنین اتخاذ سیاست درست در قیمت گذاری، عملکرد بسیار مطلوبی در تعطیلات سال نوی میلادی داشت. از تمام محصولات فروخته شده در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰، ۹۰ درصد مربوط به سری آیفون ۱۲ است. انتظار می‌رود این روال همچنان به قوت خود باقی مانده و بر اساس برآوردها، ۵۴ میلیون دستگاه آیفون تا پایان ماه مارس فروخته شود.

سامسونگ در فصل چهارم سال گذشته میلادی با فروش ۶۷ میلیون دستگاه موبایل پشت سر اپل قرار گرفت. البته پیش‌بینی می‌شود سازنده کره‌ای به لطف سری تازه معرفی شده گلکسی S21، فصل قبلی را جبران کرده و در سه ماهه اول ۲۰۲۱ به رتبه اول بازگردد.

اوپو، شیائومی و ویوو جزو شرکت‌هایی هستند که بیشترین سود را از تحریم هواوی برده‌اند. این شرکت‌ها به ترتیب ۵۰، ۴۷ و ۳۱.۵ میلیون موبایل در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ فروخته‌اند و انتظار می‌رود همچنان جایگاه خود را حفظ کنند، هر چند که کمبود تراشه ممکن است هر سه را تحت تأثیر قرار داده و تا حدی بر سودآوری تأثیر منفی بگذارد.

هواوی در بازه یاد شده تنها ۳۴.۵ میلیون دستگاه موبایل به فروش رسانده که کاهش ۲۱ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل نشان می‌دهد. ترندفورس پیش‌بینی می‌کند که اگر تحریم‌های هواوی همچنان پابرجا باشند، فروش موبایل‌های این شرکت با تمام شدن قطعات انبار شده بیش از پیش کاهش یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی