ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوشی‌های هوشمند بیشتری با رم ۱۸ گیگابایتی به بازار عرضه می‌شوند

نوبیا از گوشی هوشمند مخصوص گیمینگ ردمی مجیک ۶ با رم ۱۸ گیگابایتی رونمایی کرد، اما به نظر می‌رسد این شرکت تنها تولید کننده‌ای نیست که به گوشی‌هایی با رم ظرفیت بالا توجه نشان می‌دهد. ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

نوبیا از گوشی هوشمند مخصوص گیمینگ ردمی مجیک ۶ با رم ۱۸ گیگابایتی رونمایی کرد، اما به نظر می‌رسد این شرکت تنها تولید کننده‌ای نیست که به گوشی‌هایی با رم ظرفیت بالا توجه نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد سایر تولید کنندگان موبایل بازار نیز قصد دارند به زودی دستگاه‌هایی با رم ۱۸ گیگابایتی در دسترس کاربران قرار دهند.

شرکت کره‌ای «SK Hynix» تولید کننده حافظه نیز از تولید انبوه رم ۱۸ گیگابایتی LPDDR5 مخصوص گوشی‌های هوشمند خبر داد که قرار است در موبایل‌های دیگری مورد استفاده قرار گیرند.

به گفته این شرکت تولید کننده رم، به نظر می‌رسد گوشی هوشمند مخصوص گیمینگ ایسوس راگ فون ۵ نیز با رم ۱۸ گیگابایتی LPDDR5  به بازار عرضه شود. پیشتر گفته شده بود که این گوشی هوشمند ایسوس یکی از نخستین موبایل‌های گیمینگ جهان با رم ۱۸ گیگابایتی خواهد بود.

یکی از مدیران شرکت SK Hynix در بیانیه‌ مطبوعاتی گفت:

« با افزایش ظرفیت رم، سرعت پردازش و کیفیت تصویر در گوشی‌های هوشمند بهبود پیدا می‌کند.»

حافظه رم ۱۸ گیگابایتی مورد استفاده در رد مجیک ۶ با سرعت انتقال داده ۶۴۰۰ مگابیت بر ثانیه سرعتی در حدود ۲۰ درصد بیشتر از رم‌های قدیمی‌تر با سرعت انتقال داده ۵۵۰۰ مگابیت بر ثانیه دارند. با چنین سرعت انتقال داده می‌توان یک ویدیوی ۵ گیگابایتی فول اچ‌دی را در عرض چند ثانیه منتقل کرد.

باتوجه به اینکه گوشی‌های هوشمند جدید با دوربین‌های قدرتمندتر و قابلیت اتصال به شبکه 5G به بازار عرضه می‌شوند، استفاده از رم با ظرفیت بالاتر می‌تواند به انتقال سریع داده‌ها کمک کند.

هنوز مشخص نیست سایر موبایل‌هایی که قرار است با رم ۱۸ گیگابایتی به بازار عرضه شوند، گوشی‌های هوشمند کدام شرکت تولید کننده هستند. هر چند SK Hynix با استناد به داده‌های «Omdia» گفته میزان تقاضای رم LPDDR5 در شرایط فعلی، حدود ۱۰ درصد کل نیاز بازار رم را تشکیل می‌دهد و این میزان تا سال ۲۰۲۳ به بیش از ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی