ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واکسن ویروس کرونا با پهپاد به مناطق دور افتاده آفریقا فرستاده شد

در چند روز اخیر اولین محموله واکسن ویروس کرونا از طریق پهپاد به دست مردم کشور غنا رسید. پهپادها در روز نخست با ۳۶ پرواز ۲۵۰ دوز واکسن کووید-۱۹ را با چتر نجات به یک ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

در چند روز اخیر اولین محموله واکسن ویروس کرونا از طریق پهپاد به دست مردم کشور غنا رسید. پهپادها در روز نخست با ۳۶ پرواز ۲۵۰ دوز واکسن کووید-۱۹ را با چتر نجات به یک مرکز بهداشتی ارسال کردند. حالا در ادامه قرار است واکسن‌های بیشتری از طریق پهپادها به دست ساکنان مناطق دورافتاده آفریقایی برسد.

شرکت حمل و نقل مواد دارویی Zipline چند سالی است که در کشورهای آفریقایی به احداث زیرساخت‌های پهپادی مناسب برای کمک به ارسال دارو به مناطق دورافتاده مشغول است. انتقال خون با پهپاد از سال ۲۰۱۶ در کشور رواندا شروع شد و خیلی زود به کشورهایی مثل تانزانیا رسید.

فناوری پهپاد سفارشی Zipline می‌تواند تا مسافت ۱۶۰ کیلومتری حرکت کند و محموله‌ای با حداکثر وزن ۱.۷۵ کیلوگرم داشته باشد. سرعت این پهپاد نهایتا به ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. جدیدترین ماموریت این شرکت تحویل اولین محموله واکسن ویروس کرونا در آفریقاست که به عنوان بخشی از برنامه کوواکس انجام گرفته است. کوواکس برنامه‌ای بین‌المللی است که می‌خواهد دسترسی برابر به واکسن ویروس کرونا را ممکن کند. غنا به تازگی پس از ماه‌ها برنامه‌ریزی توانست ۶۰۰ هزار دوز از واکسن آکسفورد/استرازنکا را در پایتخت خود دریافت کند.

اولین پهپاد شرکت Zipline در تاریخ ۲ مارس از منطقه جنوبی Mpanya در غنا به پرواز درآمد و پس از ۳۴ دقیقه با طی مسافتی در حدود ۷۰ کیلومتر به Auofua رسید. این پهپاد حامل ۲۵ ویال واکسن ویروس کرونا بود که با کمک چتر نجات فرود آمد و ظرف ۵ ساعت در مجموع ۲۵۰ نفر واکسن زدند. تا پایان همان روز ۳۵ محموله دیگر از طریق پهپادها به «مرکز سلامت Asuofua» تحویل داده شد.

شرکت Zipline با حمایت بنیاد UPS، دولت غنا و «گاوی» (اتحاد واکسن) چند هاب پهپادی را در سراسر این کشور راه‌اندازی کرده است. تخمین زده می‌شود که حدود ۱۰۰۰ مرکز سلامت در کشور غنا حالا امکان برخورداری از سرویس‌های حمل و نقل پهپادی این شرکت را داشته باشند.

«کِیتلین برتون» از شرکت Zipline می‌گوید سیستم توزیع آن‌ها امکان تحویل دقیق و سریع واکسن به مناطق دورافتاده را فراهم می‌کند: «استراتژی ما این است که از هر نقطه بهداشتی برای کمک به ارائه واکسن به مردم استفاده کنیم. ما دقیقا همان تعداد دوزی را ارسال می‌کنیم که نیاز است. در این روش زنجیره نگهداری بسیار کوتاه است و سلامت صددرصدی محموله تضمین می‌شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • esmail hasany
    esmail hasany | ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

    اونجا این قدر زیر ساخت نداره که به هفتاد کیلومتری بتونند با جاده برسند بعد به تعداد دوز توجه شد 600هزار تا به کجا اون مردم میرسه آخه !!!

  • neghab
    neghab | ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

    تو ایران بجاش آخوند پست میکنن تا تو بیمارستان سر مریض ها دعا بخونن

    • esmail hasany
      esmail hasany | ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

      تو همه جا دارند دعا میکنند برای بیمارها چرا مسخره میکنی؟

  • BuBo
    BuBo | ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

    شاید بهم بگید متوهم ولی چند تا نکته هست تو این اتفاق. جایی که آدم نیمره رفت و آمد نیست جوری که با پهپاد واسکن رو میفرستن چقدر مگه خطر ویروس کرونا وجود داره؟ بله میدونم همه باید واکسینه بشن ولی اولویت واکسن برای مکان های پرخطره، جایی که آدم عادی نمیره میخواد ویروس بره اونجا پای پیاده؟ یه کاری نکنن آدم حس کنه اون ویدوهایی که در مورد تست واکسن رو مردم آفریقا هست واقعیت داره.

مطالب پیشنهادی