ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی احتمالا در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ شارژر ۲۰۰ واتی معرفی می‌کند

شیائومی ظاهرا مشغول کار روی موبایلی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع سیمی ۲۰۰ واتی است. گفته می‌شود که این گوشی در نیمه دوم ۲۰۲۱ به بازار می‌آید، ولی از سوی دیگر احتمال می‌رود که ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

شیائومی ظاهرا مشغول کار روی موبایلی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع سیمی ۲۰۰ واتی است. گفته می‌شود که این گوشی در نیمه دوم ۲۰۲۱ به بازار می‌آید، ولی از سوی دیگر احتمال می‌رود که می ۱۱ الترا میزبان این فناوری باشد.

به گزارش منبع موثق وب‌سایت ویبو موسوم به Digital Chat Station، شیائومی روی چند فناوری شارژ سیمی، بی‌سیم و بی‌سیم معکوس کار می‌کند. شارژ سیمی این شرکت دارای توان شگفت‌انگیز ۲۰۰ واتی است. این منبع می‌گوید شیائومی فناوری یادشده را در نیمه دوم سال جاری میلادی به بازار می‌فرستد. با این حال، می ۱۱ الترا هم در راه است و هرچند احتمالا زودتر معرفی می‌شود، اما کاندیدای خوبی برای استفاده از این فناوری است.

شیائومی پارسال همزمان با معرفی می ۱۰ الترا فناوری شارژ سریع سیمی ۱۲۰ واتی را روانه بازار کرد. در نتیجه، بدیهی است که آن‌ها حالا به دنبال افزایش سرعت فناوری شارژ سریع خود باشند. در حال حاضر شرکت‌های دیگری مثل ویوو و نوبیا نیز توانسته فناوری‌های شارژ خود را به سطح شیائومی برسانند.

پیش‌تر در مقاله‌ای به تفصیل گفته بودیم که قابلیت شارژ ۱۲۰ واتی چه تاثیری روی باتری موبایل‌های هوشمند می‌گذارد. البته شارژر ۱۲۰ واتی شیائومی «تنها» ۸۰ وات در اختیار می ۱۰ اولترا قرار می‌دهد. هنگام اتصال شارژر به پریز، کار با دریافت ۹۲.۳ وات شروع می‌شود و خیلی سریع این رقم به ۸۶.۴ وات می‌رسد، بنابراین تنها ۶.۳ وات (معادل ۷.۳ درصد) از انرژی در کابل و شارژر به هدر می‌رود که عملکردی بهتر از تمام شارژرهای کم‌انرژی است. این موضوع احتمالا به خاطر تکنولوژی بهینه‌تر GaN باشد که در شارژر شیائومی استفاده شده است.

پر شدن کامل باتری می ۱۰ اولترا از ۰ تا ۱۰۰، تنها ۲۱ دقیقه طول می‌کشد و در ۳ دقیقه نیز شاهد شارژ ۲۵ درصدی هستیم. این دستاوردی قابل توجه است، خصوصا با درنظرگیری اینکه دستگاه به دو باتری ۲۲۵۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که مجموعا ظرفیتی معادل ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارند. حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم شیائومی در فناوری شارژ سریع ۲۰۰ واتی چه کار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ahmadreza8
    Ahmadreza8 | ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

    بهشت من روزیه که باتری ۱۰۰۰۰ میلی آمپر با شارژر ۵۰۰ واتی بیاد

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۲۱ اسفند ۱۳۹۹

      بهشت من روزیه که تکنولوژی باتری ها تغییر کنه و ساختار جدید باعث افزایش چند برابری توان مصرفی باشه و معادل ۵۰ هزار میلی آمپر باشه با شارژ کامل ۱ دقیقه ، که احتمال ۱۰ سال آینده میرسه

مطالب پیشنهادی